
Do 14 kwietnia 2025 roku można składać wnioski do programu Zamówienia Choreograficzne edycja 2025, w ramach którego dofinansowywane będą projekty zarówno uznanych choreografów polskich i zagranicznych, jak i młodych polskich choreografów we współpracy z polskimi artystami tańca.
W ramach Zamówień Choreograficznych Narodowy Instytut Muzyki i Tańca wesprze Projekty według dwóch Priorytetów:
- Współpracy choreograficznej Choreografa pochodzenia polskiego lub zagranicznego z polskim zawodowym zespołem, grupą lub kolektywem tanecznym – do 80 000 zł brutto;
- Współpracy choreograficznej młodego polskiego Choreografa z zawodowym zespołem, grupą lub kolektywem tanecznym – do 40 000 zł brutto.
Istotne szczegóły i zmiany w programie Zamówienia Choreograficzne edycja 2025:
- zwiększenie minimalnego czasu trwania spektaklu z 50 do 60 minut.
- możliwość zmiany warunków realizacji Porozumienia i/lub dopuszczeniu do realizacji Projektu Wnioskodawcy następnego w kolejności z listy rankingowej w szczególnych przypadkach losowych niezależnych od NIMiT i Beneficjenta.
- rekomendacja, by wkład niefinansowy był wnoszony przez osoby i/lub podmioty nie podlegające i nie będące częścią struktur Wnioskodawcy – rekomendacja do podejmowania współprac z osobami trzecimi w celu zrównoważenia zarządzania działaniami w ramach realizacji Projektu.
- określono warunki pracy wolontariackiej.
- ustalenie Ram Czasowych Kwalifikowalności.
- podatek VAT jako Kosz Kwalifikowalny, jeśli Beneficjent nie ma możliwości odzyskania podatku.
- zaktualizowanie zasad wypłacania Dofinansowania w III transzach:
– I transza – 40%
– II transza – 40%
– III transza – 20%
- obowiązek Wnioskodawcy dysponowania formalną dokumentacją wartości wniesionego wkładu niefinansowego.
- zmniejszenie z 30% do 20% wartości wynagrodzenia dla Choreografa z puli Dofinansowania.
- wprowadzenie do IV kategorii kosztów (koszty produkcji) kosztów administracyjnych i kosztów obsługo prawnej na potrzeby realizacji projektu.
- wprowadzenie do VI kategorii kosztów (koszty dostosowania Projektu do osób z różnymi potrzebami i możliwościami) kosztów wynagrodzenia osób koordynujących dostępność podczas realizacji Projektu, wynagrodzenia osób tłumaczących, koszty audiodeskrypcji, koszty opracowania tekstu łatwego, w tym przewodników.
- wprowadzenie dwóch wariantów złożenia sprawozdania częściowego i końcowego:
a) pocztą tradycyjną z odręcznym podpisem na sprawozdaniu złożonym przez osobę reprezentującą/osoby reprezentujące Beneficjenta;
b) mailowo lub przez ePUAP z kwalifikowanym podpisem elektronicznym na sprawozdaniu złożonym przez osobę reprezentującą/osoby reprezentujące Beneficjenta.
- zminimalizowanie załączników do sprawozdania poprzez wprowadzenie możliwości zawarcia w sprawozdaniu informacji oraz udzieleniu dostępu do cyfrowych kopii dokumentów księgowych, umów/licencji na dysponowanie prawami autorskimi, dokumentacji fotograficzne i audiowizualnej, materiałów promocyjnych zarchiwizowanych w zbiorze online w formie np. dysku w chmurze (Google Drive, OneDrive, DropBox, itp.)
- skrócenie ostatecznego terminu złożenie sprawozdania końcowego do 31 października 2025.
Dedykowany formularz aplikacyjny do Programu jest dostępny pod LINKIEM oraz w oknie poniżej:
Oceny wartości formalnej i merytorycznej Projektu zgłoszonego we wniosku, biorąc pod uwagę kryteria oceny przyjęte w Regulaminie Programu Zamówienia Choreograficzne edycja 2025, dokonuje Komisja powołana przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca ds. tańca, w której skład wchodzą zewnętrzni Eksperci.
Wyniki naboru zostaną ogłoszone na stronie www.nimit.pl do 29 kwietnia 2025 r. a Wnioskodawcy wybranych do realizacji Projektów zostaną poinformowani o pozytywnej decyzji drogą elektroniczną na podany we Wniosku adres e-mail.
Osoby odpowiedzialne za realizację Programu:
Maria Opałka – Kierownik Działu Impresariatu Tańca
Patrycja Alenkuć – starsza specjalistka ds. impresariatu tańca, koordynatorka Programu,
tel.: +48 785 180 000, mail: zamowienia.choreograficzne@nimit.pl