Ogłaszamy nabór wniosków do nowej edycji programu Szkoła mistrzów budowy instrumentów ludowych! Termin nadsyłania zgłoszeń do edycji programu na rok 2022 upływa 13 października 2022.
Cele programu to:
- nauczanie i upowszechnianie technik budowy, renowacji i konserwacji polskich instrumentów ludowych oraz propagowanie wiedzy o ich roli w kulturze Polski na przestrzeni dziejów metodą bezpośredniego przekazu mistrz – uczeń;
- stworzenie podstaw do twórczości zaspokajającej potrzeby krajowego rynku muzyków i promowanie lokalnych tradycji muzycznych;
- wykreowanie swoistego „produktu regionalnego” jako ważnego elementu tożsamości kulturowej i narodowej;
- zainteresowanie młodego pokolenia tradycyjnymi technikami budowy, renowacji i konserwacji instrumentów ludowych oraz upowszechnienie fachu twórcy instrumentu – wspieranie młodych artystów;
- przekazywanie przez artystów ludowych umiejętności tradycyjnego wykonawstwa w zakresie obróbki surowców, budowy, renowacji i konserwacji instrumentów, a także rekonstrukcji, renowacji i budowy instrumentów ludowych, których tworzenia zaprzestano w XIX i XX wieku oraz wiedzy o ich funkcji w kulturze.
Jak wysłać wniosek do programu Szkoła mistrzów budowy instrumentów ludowych 2022?
Wnioski z tytułem „Program Szkoła mistrzów budowy instrumentów ludowych – edycja 2022” należy przysyłać w wersji wydrukowanej (ważna jest data stempla pocztowego) oraz w wersji elektronicznej.
Elektroniczną wersję wniosku wyślij na adres: piotr.piszczatowski@nimit.pl (z kopią do anna.cemeljic@nimit.pl) do dnia 13 października 2022 r.
Wersja elektroniczna powinna zawierać zeskanowany i podpisany przez ucznia wniosek aplikacyjny wraz ze wszystkimi załącznikami, w jednym pliku PDF. Potwierdzimy otrzymanie wniosku najpóźniej w ciągu 48 godzin od jego przesłania na ww. adres poczty elektronicznej.
Komisja będzie brała pod uwagę tylko wnioski w wersji elektronicznej. Wyłonione w trybie konkursowym projekty otrzymają dofinansowanie.
Lista projektów zatwierdzonych przez komisję ogłosimy na stronie internetowej Instytutu. Wnioskodawcy tych projektów zostaną poinformowani o pozytywnej decyzji oficjalnym pismem po 17 października 2022.
Budżet edycji programu na rok 2022 wynosi 47 000 złotych.
Program (realizacja warsztatów wraz z dostarczeniem wymaganej dokumentacji i sprawozdań) potrwa od 17 października do 12 grudnia 2022 roku.
Warsztaty powinny być zakończone odpowiednio wcześniej, aby w powyższym terminie możliwe było przygotowanie dokumentacji projektowej i audiowizualnej, która powinna być dostarczona do Instytutu.
Przykłady dokumentacji filmowej oraz projektów instrumentów w PDF są dostępne są na stronie NIMiT w zakładce: Pracownia Muzyki i Tańca Tradycyjnego.
Obejrzyj filmy z poprzednich lat na naszym kanale YouTube!
Wzory dokumentów do pobrania:
Osoby odpowiedzialne za realizację programu Szkoła mistrzów budowy instrumentów ludowych:
Maciej Seniw – Kierownik Działu Edukacji i Popularyzacji Tańca, Departament Tańca, Narodowy Instytutu Muzyki i Tańca
Anna Čemeljić – specjalistka ds. programowych, Departament Tańca, Narodowy Instytut Muzyki i Tańca (anna.cemeljic@nimit.pl, +48 785 170 000)
Piotr Piszczatowski – koordynator Pracowni Muzyki i Tańca Tradycyjnego, Narodowy Instytut Muzyki i Tańca (piotr.piszczatowski@nimit.pl, +48 609 564 670)
Kontakt dla mediów: Agnieszka Wyszomirska (agnieszka.wyszomirska@nimit.pl; +48 887 240 011)
Dowiedz się więcej o Pracowni Muzyki i Tańca Tradycyjnego
Pracownia Muzyki i Tańca Tradycyjnego zajmuje się inicjowaniem, prowadzeniem oraz koordynacją długofalowych programów i zadań wspierających działania na rzecz zachowania, przekazu, kontynuacji i rozwoju tradycyjnej kultury muzycznej w Polsce, a także sieciowaniem grup i osób, które się nią zajmują.
Została powołana we współpracy Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca oraz przedstawicieli organizacji pozarządowych i środowisk nieformalnych zrzeszonych w Forum Muzyki Tradycyjnej. Wspólne działania inspirowane są wieloletnimi doświadczeniami partnerów społecznych Instytutu we wspieraniu środowisk lokalnych w procesie przywracania tradycyjnej muzyki do jej szerokich funkcji społecznych i kulturotwórczych.