Cele:
Prowadzenie badań naukowych w zaniedbanych obszarach polskiej muzyki oraz tańca.
Opis:
Program skierowany jest do polskich i zagranicznych badaczy, którzy planują prowadzenie badań naukowych w Polsce lub na świecie, dotyczących zaniedbanych i mało znanych obszarów muzyki polskiej oraz tańca.
Tematy badań zgłaszane są do Instytutu bezpośrednio przez wnioskującego o udział w programie badacza lub grupę badaczy (do 3 osób), zaś efekty ich pracy (prace muzykologiczne, katalogi twórczości, bazy danych, rekonstrukcje utworów, opracowania źródłowe itp.) zostaną przekazane IMiT w celu dalszej publikacji.
III edycja programu trwa od 1 października 2013 roku do 31 lipca 2014 roku. Termin nadsyłania zgłoszeń do programu upływa w dniu 30 czerwca 2013 r., zaś termin wyboru projektów do dnia 31 sierpnia 2013 r.
Zgodnie z regulaminem programu wyniki zostaną ogłoszone na stronie IMiT w terminie do 10 września 2013 r.
Wniosek w wersji papierowej wraz z wymaganymi załącznikami należy przesłać na adres: Instytut Muzyki
i Tańca, ul. Fredry 8, 00-097 Warszawa z dopiskiem na kopercie „Wniosek do programu ”Muzyczne białe plamy” [o zakwalifikowaniu wniosku decyduje data stempla pocztowego] oraz w wersji elektronicznej na adres imit@imit.org.pl.
Budżet:
III edycja – 100 tys. zł
Osoba odpowiedzialne:
Andrzej Kosowski- Dyrektor Instytutu Muzyki i Tańca
Joanna Szymajda – Zastępca Dyrektora Instytutu Muzyki i Tańca
Dotychczasowe rezultaty:
Program uruchomiony, w trakcie trwania II edycji
Zgłoszono 42 aplikacje (30.06.2013)
Komisja konkursowa dokonała wyboru 10 projektów (30.08.2013)
DOKUMENTY DO POBRANIA:
PROJEKTY REALIZOWANE:
- Charles Bodman Rae – Reconstructing the Soundscape of Warsaw’s Bells
- Beata Bolesławska-Lewandowska, Bartosz Bolesławski – Zygmunt Mycielski – Andrzej Panufnik – korespondencja. Przygotowanie do publikacji, opracowanie redakcyjne i edycja listów
- Gabriela Gacek – Tradycje muzyczne górali kliszczackich
- Jolanta Guzy-Pasiak – Twórczość chóralna Ludomira Michała Rogowskiego (ze szczególnym uwzględnieniem źródeł z archiwów dubrownickich)
- Anastasiya Niakrasava i Piotr Baczewski – Polska kultura ludowa w świadomości społeczności polskiej na pograniczu polsko-białoruskim (Grodzieńszczyzna)
- Magdalena Oliferko – Paryski świat Juliana Fontany (1810-1869)
- Dariusz Smolarek, Aleksandra Czech – Przygotowanie do wydania poloników muzycznych znajdujących się w rękopisach pochodzących z klasztoru pijarów w Podolińcu. Krytyczna edycja źródłowa utworów osiemnastowiecznego polskiego kompozytora Leopolda Pycha
- Agnieszka Topolska – Hrabina Stanisława Moniuszki – opracowanie partytury do wydania źródłowego i opatrzenie go komentarzem krytycznym
- Kazimierz Trzaska – Folklor taneczny północno-wschodniego Mazowsza
- Magdalena Anna Zamorska – Multimedialność: strategie wykorzystania nowych mediów (elektronicznych, cyfrowych) w polskim nowym tańcu