Wersja do druku

Udostępnij

13.07.2025, godz. 17.00
Muzeum K.I. Gałczyńskiego w Praniu

Julia Kociuban – fortepian
Wojciech Malajkat – recytacja

Program:
Fryderyk Chopin (1810-1849)
Nokturn c-oll op. 48 nr 1
Ballada F-dur op. 38
Mazurki op. 24

Siergiej Rachmaninow (1873-1943)
Moments Musicaux op. 16

Bilety do nabycia w Muzeum im. K. I. Gałczyńskiego – Leśniczówce Pranie
25 zł (normalny)
20 zł (dla rodzin z dziećmi)


Julia Kociuban 

Uważana jest za jedną z czołowych pianistek swojego poko­lenia. Jej debiutancka płyta „Schu mann, Chopin, Bacewicz” została uznana przez krytyków za jeden z najciekawszych pia­nistycznych debiutów fonograficznych ostatnich lat, a jej na­granie II Sonaty fortepianowej Grażyny Bacewicz określono jako najwspanialszą rejestrację utworu na świecie. Dwa najnowsze albumy z koncertami oraz kwintetami fortepianowymi G. Ba­cewicz i A. Tansmana były nominowane do nagrody ‘Fryderyk’. W 2022 roku ukazał się drugi solowy album artystki „Polish Po­lonaises”.
Kociuban regularnie występuje w renomowanych salach kon­certowych w Europie, Ameryce oraz Azji, m.in. Herku lessaal w Monachium, Konzerthaus w Wiedniu i w Berlinie czy Laeiszhal­le w Hamburgu. Jest zapraszana na najbardziej prestiżowe fe­stiwale muzyczne na świecie w tym m.in. La Roque­d’Anthéron, La Folle Journée, Young Euro Classic w Berlinie, Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena, Kissinger Sommer.
Jako solistka koncertowała z towarzyszeniem uznanych orkiestr kameralnych i symfonicznych w tym m.in. Wiener Symphoni­ker, Wiedeńska Orkiestra Radiowa ORF, Orkiestra Symfoniczna NDR w Hamburgu. Współpracowała z wieloma cenionymi dyry­gentami m.in.: Howard Griffiths, Hans Graf, Lahav Shani, Nem­me Järvi, Kristjan Järvi, Heribert Beissel, Aziz Shok hakimov, Ken­David Masur, Antoni Wit, Jerzy Maksymiuk, Paweł Przy­tocki, Marek Pijarowski. Dokonała szeregu nagrań radiowych, telewizyjnych oraz płytowych m.in. dla wytwórni Sony Classical, DUX oraz Gramola.
Julia Kociuban jest absolwentką Royal College of Music w Lon­dynie, Universität Mozarteum w Salzburgu oraz Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, gdzie studiowała pod kierunkiem Dmitri Alexeeva, Pavla Gililova oraz Piotra Pa­lecznego. W 2019 roku uzyskała stopień doktora sztuk muzycz­nych, a rok później ukończyła podyplomowe studia menadże­rów kultury w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Prócz działalności artystycznej prowadzi działalność pedagogiczną wykładając na Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi. Jest także pomysłodawczynią i dyrektorem BISMA Ba­cewicz International Summer Music Academy.
Wojciech Malajkat 
W 1986 roku ukończył studia w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. Od 1986 roku występował w Teatrze Studio i Teatrze Narodowym w Warszawie. Występował gościnnie m.in. w Teatrze Scena Prezentacje w Warszawie. Od stycznia 2009 r. był dyrektorem naczelnym i artystycznym Teatru Syrena w Warszawie. Z dniem 1 marca 2014 r. funkcję dyrektora naczelnego tej sceny przejął Jakub Biegaj, ale Malajkat pozostał w kierownictwie Syreny jako dyrektor artystyczny. Zajmował to stanowisko do 2017 roku.
W 2004 roku uzyskał habilitację w dziedzinie sztuk teatralnych. Od 2010 roku ma tytuł profesora sztuki teatralnej. Od 2016 roku jest rektorem Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie.
Na antenie Polsatu w drugiej połowie lat 90. XX wieku prowadził program rozrywkowy „Kalambury” oraz teleturniej „Dziewięciu wspaniałych”. Na antenie RTL 7 w latach 2000-2001 prowadził teleturniej muzyczny „Gra w przeboje“.
Od lipca 2020 roku prowadzi audycje na antenie Radia Nowy Świat. Regularnie występuje w roli współprowadzącego „Koncert życzeń”. Ponadto jest autorem nieregularnie nadawanej audycji „MalajKino”, która emitowana jest w zastępstwie „Zamachu na dziesiątą muzę” Zbigniewa Zamachowskiego.
W styczniu 2024 r. zwyciężył w konkursie na dyrektora Teatru Współczesnego w Warszawie. Stanowisko to objął z początkiem września 2024 r.