
Narodowy Instytut Muzyki i Tańca ogłasza wyniki naboru na Szkolenie z przygotowania teoretycznego i praktycznego do pracy artystyczno-edukacyjnej w zakresie tańca i choreografii dotyczące potrzeb osób z niepełnosprawnością wzroku w ramach Programu Taniec i Niepełnosprawność – Przekraczanie Granic 2024.
Pracownicy NIMiT weryfikujący Zgłoszenia na Szkolenie:
Maria Opałka – Kierownik Działu Impresariatu Tańca
Patrycja Alenkuć – Specjalistka ds. impresariatu tańca
Osoby zakwalifikowane na Listę podstawową do udziału w Szkoleniu (kolejność wg daty i godziny przesłania Zgłoszenia):
- Magdalena Siwecka
- Katarzyna Grabińska
- Olga Ziopaja
- Aneta Berezowska
- Kaja Mikołajewicz
- Martyna Frankiewicz
- Katarzyna Wyżnikiewicz
- Kinga Senczyk
- Ewa Budny-Orłowska
- Joanna Koczorowska-Berełkowska
Osoby zakwalifikowane na Listę rezerwową (kolejność wg daty i godziny przesłania Zgłoszenia):
- Dorota Batorska
- Monika Tomczyk
- Karolina Mitoraj
- Aleksandra Pasicka
- Alicja Czyczel
Dyrektor Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca zatwierdził do realizacji zweryfikowane Zgłoszenia.
Szkolenie odbędzie się 6 lipca 2024r. w godzinach 10:00-13:00 w Domu Otwartym, ul. Radzymińska 123, Warszawa-Targówek. Prowadzącymi szkolenie będą: Katarzyna Peplińska-Pietrzak i Artur Byliński.
O szkoleniu:
Osoby uczestniczące wezmą udział w działaniach, dzięki którym poznają specyfikę pracy choreograficznej z osobami z niepełnosprawnością wzroku. Przyjrzymy się kwestiom organizacyjnym takim jak organizacja przestrzeni, przygotowanie do prowadzenia warsztatów lub rozpoczęcia prób, wybór materiałów warsztatowych i obiektów sensorycznych. Porozmawiamy o różnych sposobach doświadczania tańca i sile multisensoryczności. Osoby uczestniczące wezmą udział w działaniach choreograficzno-ruchowych zaprojektowanych tak, aby były dostępne dla osób z niepełnosprawnością wzroku. Przyjrzymy się także kilku strategiom tworzenia audiodeskrypcji tańca i zastanowimy się, co łączy ją z dramaturgią i neuronauką.
O prowadzących:
Katarzyna Peplińska-Pietrzak
Pedagożka teatru, reżyserka, audiodeskryptorka teatru i tańca, koordynatorka i trenerka dostępności. Pracuje w Narodowym Starym Teatrze im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie. Absolwentka wiedzy o teatrze i performatyki przedstawień na UJ oraz kursu choreografii eksperymentalnej organizowanego przez Centrum w Ruchu w Warszawie oraz Fundację Burdąg. Ukończyła kurs audiodeskrypcji tańca prowadzony przez Krishnę Washburn z nowojorskiego Dark Room Ballet. Tworzy programy twórcze i prowadzi warsztaty dla dzieci, młodzieży, seniorów oraz osób z niepełnosprawnościami. Prowadzi warsztaty choreograficzno-ruchowe dla młodzieży z niepełnosprawnością wzroku. Współtworzy działania performatywne i choreograficzne m.in. z osobami z niepełnosprawnością wzroku. Autorka 3 innowacji społecznych w dziedzinie teatru i tańca: „Zmysły w ruchu. Model choreografii dla osób niewidomych”, „Scena otwarta. Samorzecznicy w teatrze” (model dostępnej edukacji teatralnej), „Teatr: laboratorium zmysłów” (multisensoryczności spektakl w ciemności ze zintegrowaną, poetycką audiodeskrypcja).
Artur Byliński
Społecznik i edukator związany z obszarem edukacji i turystyki, pracuje w Niewidzialnym Domu w Toruniu. Współpracuje z NGO, instytucjami kultury i szkołami. Jest zaangażowany w łamanie barier i stereotypów związanych z niewidzeniem. Prowadzi kanał Becoming Blind Tutorials na Youtubie oraz profil na Facebooku o nazwie Becoming blind – Zostać niewidomym. Miłośnik muzyki związany z Chórem Corona Borealis. W czasach, gdy był osobą słabowidzącą, był wielbicielem Piny Bausch, Krzysztofa Kieślowskiego i Williama Turnera.
Szczegółowe informacje o Programie Taniec i Niepełnosprawność – Przekraczanie Granic 2024: Patrycja Alenkuć – Specjalistka ds. impresariatu tańca, menadżerka Programu, przekraczanie.granic@nimit.pl, +48 785 180 000.