Praca badawcza w ramach programu „Muzyczne białe plamy”.

Wersja do druku

Udostępnij

Praca badawcza autorstwa Anny Banach – „Znaczenie tradycyjnej kultury i folkloru w kształtowaniu się współczesnego teatru tańca w Polsce” powstała w ramach IV edycji programu Instytutu Muzyki i Tańca „Muzyczne białe plamy”.

Program „Muzyczne białe plamy” adresowany jest do polskich i zagranicznych badaczy, którzy prowadzą badania naukowe w zaniedbanych lub mało znanych obszarach polskiej muzyki oraz tańca. Badania dotyczą polskiej muzyki oraz tańca i mogą obejmować np. twórczość kompozytorską, działalność artystyczną, aktywność muzykologiczną, recepcję muzyki, czy zagadnienia związane z historią, teorią, estetyką tańca polskiego, w szczególności tańca scenicznego.

Efektem realizacji IV edycji programu (2014/2015) jest jedenaście prac badawczych, obejmujących szeroki zakres gatunkowy, stylistyczny i chronologiczny polskiej muzyki oraz tańca.

Anna Banach – (ur.1974) absolwentka filologii polskiej, wiedzy o kulturze oraz teorii tańca. Związana jako tancerz i instruktor tańca współczesnego z Teatrem Tańca PRO z Łodzi do 2014 r. Współpracuje z Wydziałem Wokalno-Aktorskim na Akademii Muzycznej w Łodzi (wykładowczyni historii tańca i historii tańca współczesnego), Instytutem Muzyki i Tańca w Warszawie, Łódzkim Domem Kultury oraz lokalnym środowiskiem choreografów i tancerzy (Pracownia Fizyczna, Teatr CHOREA, Grupa KIJO). Członkini Koła Naukowego Teorii Tańca na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Współredaguje reaktywowany w 2015 roku kwartalnik TANIEC. SZTUKA, KULTURA, EDUKACJA. Interesuje się kulturą współczesną, w tym szczególnie teorią tańca i jego związkami z innymi dziedzinami sztuki.

Materiały

Wybór dokumentacji audiowizualnej, będącej efektem działań prowadzonych przez Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca od 2010 roku.