Recenzja w ramach programu "Krytyka muzyczna 2.0" - edycja specjalna w Roku Lutosławskiego

Wersja do druku

Udostępnij

Recenzja autorstwa Moniki Kuchty powstała w ramach IV edycji programu „Krytyka muzyczna 2.0” – edycja specjalna w Roku Lutosławskiego

IV edycja programu (grudzień 2013) poświęcona była krytyce fonograficznej i nagraniom utworów Witolda Lutosławskiego zrealizowanym w roku jubileuszowym w kontekście nagrań historycznych.

Wykład inauguracyjny wygłosił Grzegorz Michalski, a warsztaty poprowadził red. Kacper Miklaszewski, który następnie pracował z uczestnikami programu nad tekstami.

Przedmiotem recenzji Moniki Kuchty były płyty:

WITOLD LUTOSŁAWSKI ORCHESTRAL WORKS II
Wariacje symfoniczne, Koncert fortepianowy,
Wariacje na temat Paganiniego, IV Symfonia
Louis Lortie, fortepian
BBC Symphony Orchestra
dyr. Edward Gardner
Chandos 2011, CHSA 5098

WITOLD LUTOSŁAWSKI VOL. 2
Koncert wiolonczelowy, Koncert fortepianowy, IV Symfonia
Robert Cohen, wiolonczela
Ewa Pobłocka, fortepian
Sinfonia Varsovia
dyr. Jerzy Maksymiuk
BeArTon 2013, CDB052
[płyta dofinansowana ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Lutosławski 2013 – Promesa, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca]

fot. Małgorzata Kosińska

Materiały

Wybór dokumentacji audiowizualnej, będącej efektem działań prowadzonych przez Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca od 2010 roku.