Praca badawcza w ramach programu „Muzyczne białe plamy”.

Wersja do druku

Udostępnij

Praca badawcza Magdaleny Zamorskiej – Multimedialność: strategie wykorzystania nowych mediów (elektronicznych, cyfrowych) w polskim nowym tańcu powstała w ramach III edycji programu Instytutu Muzyki i Tańca „Muzyczne białe plamy”.

Program „Muzyczne białe plamy” adresowany jest do polskich i zagranicznych badaczy, którzy prowadzą badania naukowe w zaniedbanych lub mało znanych obszarach polskiej muzyki oraz tańca. Badania dotyczą polskiej muzyki oraz tańca i mogą obejmować np. twórczość kompozytorską, działalność artystyczną, aktywność muzykologiczną, recepcję muzyki, czy zagadnienia związane z historią, teorią, estetyką tańca polskiego, w szczególności tańca scenicznego.

Efektem realizacji III edycji programu (2013/2014) jest dziesięć prac badawczych, które obejmują szeroki zakres gatunkowy, stylistyczny i chronologiczny polskiej muzyki oraz tańca.

Magdalena Zamorska – adiunkt w Instytucie Kulturoznawstwa Uniwersytetu Wrocławskiego, doktor nauk humanistycznych, kulturoznawczyni, tłumaczka. Do jej zainteresowań badawczych należą strategie twórcze, zagadnienia doświadczania, percepcji, recepcji i sposoby angażowania widza w nowym tańcu, jak również splot związki sztuk performatywnych z technologią i nauką. Publikowała w wielu pismach, m.in. w Kulturze Współczesnej, Didaskaliach, Teatrze. Nakładem Wydawnictwa Libron ukazała się jej książka Obecni ciałem. Warsztat polskich tancerzy butō (2014). Jako dramaturżka współpracuje z choreografką Ireną Lipińską i artystą sztuki nowych mediów Pawłem Janickim.

Materiały

Wybór dokumentacji audiowizualnej, będącej efektem działań prowadzonych przez Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca od 2010 roku.