Recenzja uczestnika warsztatów krytyki muzyki współczesnej w ramach pierwszej edycji programu Krytyka muzyczna 2.0.

Wersja do druku

Udostępnij

Recenzja uczestnika warsztatów krytyki muzyki współczesnej z koncertu inauguracyjnego 54. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” w ramach pierwszej edycji programu Krytyka muzyczna 2.0.

I edycja programu, realizowana przy współpracy ze Stowarzyszeniem De Musica odbyła się w dniach 14-16 września 2011 roku w Warszawie. Tematem edycji była „Współczesna krytyka muzyki współczesnej”. Program obejmował uczestnictwo w wykładzie inauguracyjnym, wykładach teoretycznych i warsztatach oraz publikację napisanych przez uczestników tekstów. Wykład inauguracyjny poprowadził prof. Michał Bristiger, a warsztaty red. Andrzej Chłopecki, który dokonał także konsultacji tekstów.

Recenzje pięciu młodych krytyków – Marcina Boguckiego, Pawła Krzaczkowskiego, Marii Peryt, Krzysztofa Stefańskiego i Piotra Tkacza z koncertu inauguracyjnego 54. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” (16.09.2011, Filharmonia Narodowa, program: H.M. Górecki – Scontri per orchestra op. 17, B. Kutavičius – 10th April, Saturday, J. Yuasa- Eye on Genesis III , R.Wallin, J.De Pauw – Strange News; wykonawcy: Narodowa Orkiestra Polskiego Radia
w Katowicach pod dyrekcją Pierre’a André-Valade, Liliana Zalesińska -sopran, Arthur Kisenyi – aktor) ukazały się drukiem w publikacji Oficyny Wydawniczej Uniwersytetu Zielonogórskiego – „Krytyka muzyczna. Krytyka czy krytyki?” pod redakcją Michała Bristigera i Rafała Ciesielskiego.

Materiały

Wybór dokumentacji audiowizualnej, będącej efektem działań prowadzonych przez Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca od 2010 roku.