
W 2019 wystartował pilotaż programu czynnej edukacji muzycznej „Grajmy w szkole!”.
Objął 6 głównych zadań:
- szkolne zespoły muzyczne – w ramach tego zadania powołano 12 pracowni instrumentalnych, odmiennych stylistycznie, zlokalizowanych w różnych placówkach oświatowych w 7 województwach;
- chóry – w ścisłej współpracy z programem Śpiewająca Polska w ramach pilotażu 20 szkolnych chórów rozpoczęło działanie według nowych zasad i programu;
- orkiestry dęte – we współpracy z programem Wszystko Gra w ramach pilotażu sprawdzano nowy program funkcjonowania szkolnych orkiestr dętych, w szczególności model organizacyjny oraz dostosowanie materiałów nutowych na potrzeby pracowni;
- badania diagnostyczne – przeprowadzono diagnozę zasobów infrastrukturalno-kadrowych powszechnej edukacji muzycznej w Polsce;
- ewaluacja pilotażu;
- Projekt Wieloletniego Programu Rządowego – w wyniku funkcjonowania pilotażu, opracowana zostanie koncepcja wprowadzenia WPR, poświęconego powszechnej edukacji muzycznej w Polsce.
Projekt był finansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, realizowany przez Instytut Muzyki i Tańca we współpracy z Polską Radą Muzyczną.
Współorganizatorami programu były Narodowe Forum Muzyki, Fundacja Polskiej Rady Muzycznej, Dolnośląskie Towarzystwo Muzyczne.