cele:
Rozwój polskiej krytyki muzycznej
opis:
Program adresowany jest do polskich muzykologów, teoretyków muzyki, recenzentów i krytyków oraz do osób reprezentujących szeroko rozumianą humanistykę, które zamierzają poznać zasady krytyki muzycznej lub podnieść jej jakość.
Tematem III edycji programu jest „Krytyka operowa”
Program odbędzie się w dniach 9 – 11 maja 2013 roku w Bydgoszczy. Obejmuje uczestnictwo w wykładzie
i warsztatach dotyczących krytyki operowej, publikację napisanych przez uczestników tekstów oraz udział
w wykładach i panelach Forum Krytyki Operowej organizowanego przez Opera Nova w ramach XX Bydgoskiego Festiwalu Operowego.
Wykład poprowadzi prof. Małgorzata Komorowska, a warsztaty dr Daniel Cichy.
Przedmiotem recenzji i opracowań krytycznych będą spektakle XX Bydgoskiego Festiwalu Operowego: Modest Musorgski – „Chowańszczyzna” i Przemysław Zych – „Poiesis” [premiera światowa utworu powstałego w ramach programu MKiDN „Zamówienia kompozytorskie”]
Termin nadsyłania zgłoszeń (formularz aplikacyjny, życiorys i list motywacyjny) upływa w dniu 5 kwietnia 2013 r., zaś termin wyboru wniosków 17 kwietnia 2013 r.
Zgłoszenia w wersji papierowej wraz z załącznikami należy przysłać na adres: Instytut Muzyki i Tańca,
ul. Fredry 8, 00-097 Warszawa z dopiskiem na kopercie „Wniosek do programu Krytyka muzyczna 2.0”
[o zakwalifikowaniu wniosku decyduje data stempla pocztowego] oraz w wersji elektronicznej [dokumenty
w formacie word lub skany] na adres: imit@imit.org.pl.
O udział w programie mogą również aplikować studenci od 3. roku studiów wyższych lub osoby posiadające licencjat.
budżet: 15 tys. zł.
osoby odpowiedzialne:
Andrzej Kosowski – dyrektor Instytut Muzyki i Tańca
Brygida Błaszczyk – specjalista ds. programowych
dotychczasowe rezultaty:
Zgłoszono 20 aplikacji (2.04. 2013)
Komisja konkursowa w składzie: prof. Małgorzata Komorowska, dr Daniel Cichy i dr Rafał Ciesielski dokonała wyboru 5 uczestników programu (19.04. 2013)