Wersja do druku

Udostępnij

Zapraszamy do zapoznania się z recenzjami uczestników, zakończonej I edycji programu IMiT „Krytyka muzyczna 2.0”.

Program „Krytyka muzyczna 2.0” skierowany jest do polskich muzykologów, teoretyków muzyki, recenzentów, krytyków i osób reprezentujących szeroko rozumianą humanistykę, które zainteresowane są poznaniem zasad krytyki muzycznej lub chcą podnieść jakość warsztatu związanego z publicystyką muzyczną. Program obejmuje udział w wykładach poświęconych różnym zagadnieniom związanym z krytyką muzyczną i warsztatach z tej dziedziny, a także udział w wybranych koncertach lub spektaklach i publikację napisanych przez uczestników tekstów.

Tegoroczna, I edycja programu, realizowana przy współpracy ze Stowarzyszeniem De Musica zatytułowana była „Współczesna krytyka muzyki współczesnej”.

W dniach 14-16 września 2011 r. uczestnicy I edycji programu wzięli udział w wykładach
i warsztatach poświęconych krytyce muzycznej. Wykład inauguracyjny poprowadził prof. Michał Bristiger, zaś warsztaty dr Andrzej Chłopecki. Zwieńczeniem warsztatów był udział
w koncercie inauguracyjnym 54. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej "Warszawska Jesień", który odbył się 16 września w Filharmonii Narodowej (program: H.M. Górecki – Scontri per orchestra op. 17, B. Kutavičius – 10th April, Saturday,
J. Yuasa- Eye on Genesis III , R.Wallin, J.De Pauw – Strange News; wykonawcy: Narodowa Orkiestra Polskiego Radia w Katowicach pod dyrekcją Pierre’a André-Valade, Liliana Zalesińska -sopran, Arthur Kisenyi – aktor).

Napisane przez uczestników I edycji programu „Krytyka muzyczna 2.0” recenzje z tego wydarzenia, które skonsultowane zostały z red. Andrzejem Chłopeckim publikujemy na stronie IMiT.

Zapraszamy do zapoznania się z recenzjami (zakładka – „Krytyka muzyczna 2.0”)

Wszystkie recenzje ukażą się również w majowym numerze pisma „De Musica.”