Wersja do druku

Udostępnij

Zgodnie z regulaminem II edycji projektu rezydencyjnego w dniu  16  kwietnia 2013 w siedzibie Instytutu Muzyki i Tańca odbyło się posiedzenie komisji opiniującej. Spośród 9 aplikacji w drodze dyskusji oraz głosowania wyłoniono dwóch laureatów – Janusza Orlika i Magdalenę Ptasznik.

 

Skład komisji opiniującej:

Jadwiga Majewska – ekspert niezależny

Joanna Leśnierowska – Art Stations Foundation (opinia nadesłana)

Julia Hoczyk – Instytut Muzyki i Tańca

Wykaz złożonych wniosków (w kolejności alfabetycznej wg nazwy Wnioskodawcy):

 

1)      Wiola Fiuk

2)      Helena Gołąb

3)      Kaya Kołodziejczyk

4)      Irena Lipińska

5)      Kacper Lipiński

6)      Janusz Orlik

7)      Magdalena Ptasznik

8)      Konrad Szymański

9)      Paulina Święcańska

Zgodnie z regulaminem programu komisja opiniująca aplikacje wyłoniła choreografów, którzy wyjadą na rezydencyjne wizyty studyjne do Filadelfii, biorąc pod uwagę kryteria oceny formalnej (termin złożenia i poprawność aplikacji oraz jej zgodność z regulaminem), a także kryteria oceny merytorycznej: adekwatność założeń pobytu do miejsca i formuły rezydencji, propozycji wymiany choreograficznej i warsztatowej oraz oczekiwań amerykańskich partnerów. Propozycje Janusza Orlika i Magdaleny Ptasznik wpisują się w założenia projektu, nastawionego na research i wymianę międzynarodową, a nie na dofinansowanie działalności stricte produkcyjnej.

 

Janusz Orlik choć jest artystą dojrzałym, to jednocześnie wciąż poszukującym na polu choreografii nowych możliwości, świadomym własnych narzędzi, otwartym na współpracę (w ubiegłym roku poznał rezydentów programu ze strony amerykańskiej, lecz nie miał możliwości wspólnej pracy). Choć ma za sobą współpracę mięszynarodową (stale współpracuje m.in. z grupą Vincent Dance Theatre z Wielkiej Brytanii), w Stanach Zjednoczonych nie miał dotąd okazji pracować. Natomiast  

 

Magdalena Ptasznik, działająca obecnie w obszarze tańca konceptualnego/ oraz pogranicza taniec/performans, oprócz poszukiwań artystycznych nastawiona jest na kontakt ze społecznością  lokalną (w tym: także publicznością) i wymianę wzajemnych doświadczeń. W jej pracy bardzo ważne jest pojęcie „feedbacku”, rodzaju reakcji zwrotnej, jaką otrzymać może wobec swoich propozycji, metodologii, zainteresowań.  Pracę w dziedzinie choreografii traktuje jako rodzaj formu wymiany praktyk i „think tanku”, ponadto pozostaje jedną z najaktywniejszych młodych artystek tańca.

Wyłonienie laureatów odbyło się w drodze dyskusji oraz głosowania.