Warszawa: Panel dyskusyjny „Artysta tańca. Emocje a rozum”

Wersja do druku

Udostępnij

W czwartek 20 września o godz. 18.00 organizatorzy XI Międzynarodowego Festiwalu Tańca Współczesnego „Ciało/Umysł”  oraz Instytut Muzyki i Tańca zapraszają do kawiarni Teatru Studio  na panel dyskusyjny Artysta tańca. Emocje a rozum. Do udziału w panelu zapraszamy wszystkich, którym bliski jest temat tańca współczesnego. W panelu udział wezmą artyści, Izabela Szostak i Alessandro Sciarroni, a także Wiesław Jakubczak – prawnik , animator i organizator wydarzeń tanecznych, Włodzimierz Kaczkowski – reżyser i producent teatralny, związany z Teatrem Tańca Zawirowania i Fundacją Scena Współczesna,  Milan Lesiak – kulturoznawca oraz Tomasz Mazur – filozof. Panel poprowadzi Joanna Szymajda –  krytyk i teoretyk tańca, zastępca dyrektora Instytutu Muzyki i Tańca. Panel zainauguruje jednocześnie tegoroczną edycję Festiwalu „Ciało/Umysł”, której motywem przewodnim są emocje w tańc/u!  Wstęp na panel jest wolny.

Festiwal przybliży, jak emocje są przedstawiane i interpretowane w europejskiej sztuce tańca ostatniej dekady. Co je wywołuje? Jak artyści w swoich spektaklach, poprzez gesty, mimikę i język ciała, przekazują smutek, cierpienie, strach, melancholię, czułość i radość.


Po panelu zapraszamy do KinoLAB CSW na pokaz filmu I WANT (NO) REALITY.

 

Osoby biorące udział w Panelu:


Iza Szostak – tancerka, choreografka, nauczycielka tańca. Absolwentka Szkoły Baletowej w Warszawie oraz Codarts, Rotterdam Dance Academy w Holandii. Stypendystka polskiego Ministerstwa Kultury oraz holenderskiego Corrie Hartong Fonds. Rezydentka Programu Solo Projekt Art Stations Foundation w Poznaniu w 2011r. Odbyła staż w Belgii w zespole Jana Fabre/Troubleyn. Współpracowała z Michaelem Schumacherem, Amy Raymond, Krisztiną de Chatel i Felixem Ruckert, Marysią Stokłosą, Edytą Kozak i Wojtkiem Ziemilskim. Stworzyła 3 choreografie solowe „Karmigo”, „Sprzężenie zwrotne” i „Grandpago”. Na 11 Festiwalu C/U pokazuje spektakl „The Glass Jar next to the Glass Jar”, którego premiera odbyła się w maju tego roku na Warszawskiej Scenie Tańca.

 

Alessandro Sciarroni – włoski artysta działający na polu sztuk performatywnych. Jego prace wystawiane są przez Teatro Stabile delle Marche we współpracy z Corpoceleste_CC00#, niezależnym stowarzyszeniem kulturowym stworzonym i prowadzonym przez artystę. Jego prace wystawiane były przez włoski network Antibodies Explo oraz przez Aerowaves, międzynarodową sieć tańca i performance promującą kontakty artystyczne w Europie. Od 2009 roku, Sciarroni wykłada w Szkole Teatralnej w Teatro Stabile delle Marche w Anconie. Jego warsztaty badawcze zajmują się współczesnymi praktykami w sztuce i związkami pomiędzy językiem sztuki performatywnej, teatrem i sztukami pięknymi. Był gościem Festiwalu C/U w 2009r. Na 11 Festiwalu C/U realizuje pięciodniowe warsztaty z młodzieżą oraz prezentuje solowy spektakl Joseph.

Włodzimierz Kaczkowski − reżyser, tłumacz, autor scenariuszy teatrów tańca, producent teatralny, dyrektor Sceny Współczesnej przy Starej ProchOFFni i fundacji o tej samej nazwie. Absolwent wydziałów Wiedzy o Teatrze i Reżyserii Akademii Teatralnej w Warszawie. Jest twórcą ok. 30 przedstawień, tj. spektakli we własnej reżyserii (oraz inscenizacji swoich autorskich adaptacji). Zajmuje się również tłumaczeniem sztuk teatralnych.

 

Wiesław Jakubczak – prawnik, był jednym z założycieli, a obecnie współpracuje nieodpłatnie jako Doradca Zarządu Stowarzyszenia Rozwoju Edukacji Kulturalnej i Sztuki „Artbale”. Jest współorganizatorem Warszawskich Wieczorów Choreograficznych, Szalonego Dnia Tańca, 11 Międzynarodowych Festiwali Tańca Lądeckiego Lata Baletowego oraz prowadzonego w niektórych dzielnicach Warszawy autorskiego programu dr Bożeny Jakubczak dotyczącego Edukacji Kulturalnej w zakresie baletu i sztuki tańca dla dzieci.

 

Milan Lesiak – pracuje na Uniwersytecie Wrocławskim w Zakładzie Teorii Kultury i Sztuk Widowiskowych. Po ukończeniu studiów polonistycznych swój naukowy życiorys związał z Profesorem Jauszem Deglerem i pod jego kierunkiem przygotowywał rozprawę doktorską pt. Polska nauka o teatrze w latach 1945–1975. Teraz dysertacja ta nakładem Wydawnictwa Uniwersyteckiego ukazała się w radyklanie przeredagowanej wersji jako książka. Zainteresowania badawcze autora obejmują – oprócz teatru – także teorię literatury, z którą od lat sympatyzuje. Opublikował wiele artykułów, w różnych językach, także po węgiersku.

 

Tomasz Mazur – filozof, stoik, wykładowca ze stopniem doktora w Instytucie Filozofii UW, ulubieniec mediów, za swój cel postawił upowszechnienie stoickiej myśli i pokazanie, że nauka Marka Aureliusza może być bardzo współczesnym narzędziem życia. Autor kilku książek oraz wielu artykułów naukowych, założyciel nieformalnego Centrum Praktyki Stoickiej. Jego zdaniem sztuka życia, poważna i refleksyjna, jest jedną z najważniejszych potrzeb współczesnego człowieka.

 

Joanna Szymajda – doktor nauk humanistycznych, pracę doktorską Estetyka współczesnego tańca europejskiego po 1990obroniła na Université Paris III Sorbonne Nouvelle i Uniwersytecie Łódzkim. Absolwentka studiów magisterskich z zakresu teatrologii i psychologii na Uniwersytecie Łódzkim oraz Université Lyon II. Autorka tekstów naukowych i krytycznych o tańcu współczesnym, publikowanych na łamach m.in. „Dialogu”, „Teatru” i „Didaskaliów” oraz „Opcji”. Pracowała m.in. jako kuratorka projektów tanecznych, np. w ramach Festiwalu Dialogu Czterech Kultur, oraz koordynatorka artystyczna Międzynarodowego Festiwalu Tańca Współczesnego Ciało/Umysł. Obecnie jest zastępcą dyrektora Instytutu Muzyki i Tańca.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close