W czwartek 29 listopada br. o godz. 17:30 zapraszamy do naszej czytelni na spotkanie z Hanną Raszewską-Kursą, które odbędzie się w ramach cyklu „Taniec w bibliotece – la Danza i el Baile”. Wstęp na spotkanie jest wolny.
Taniec widziany od strony pióra i klawiatury, o tym, czego w dwóch słowach ująć się nie da i o tym, co bez książek zostałoby zapomniane. Wśród omawianych tytułów znajdą się m.in. „Polskie artystki awangardy tanecznej. Historie i rekonstrukcje” red. Joanna Szymajda, „Powrót (do) przyszłości” red. Mateusza Szymanówki i Katarzyny Koślacz, „Teoria tańca w polskiej praktyce” autorstwa Hanny Raszewskiej-Kursy oraz jedna z najświeższych pozycji na rynku wydawniczym: „Taniec w Warszawie – społeczeństwo, edukacja, kultura. Wydawnictwo pokonferencyjne Centrum Sztuki Tańca w Warszawie 2018”.
Podczas spotkania będzie możliwość zakupu publikacji autorstwa Hanny Raszewskiej-Kursy.
Spotkanie stanowi część projektu „Taniec w bibliotece – la Danza i el Baile” – jest to cykl 10 spotkań z wyjątkowymi osobowościami warszawskiego świata tańca i wyjątkowymi książkami. Projekt jest realizowany w ramach programu Centrum Sztuki Tańca w Warszawie – Laboratorium a twórczynią jego pierwszej odsłony jest Małgorzata Matuszewska reprezentującą Fundację Tradycji i Transformacji Sztuki. Głównym Partnerem Projektu jest Instytut Cervantesa w Warszawie.
Hanna Raszewska-Kursa – absolwentka Filologii Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego (2006) i Podyplomowych Studiów Teorii Tańca Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina (2011). W 2011 r. ukończyła szkolenie na warsztatach choreologicznych w Instytucie Choreologii w Poznaniu na poziomie zaawansowanym prowadzone przez prof. dr. hab. R. Langego i mgr U. Loba-Wilgocką. Od 2016 roku doktorantka Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk. Wykładowczyni teorii tańca (UMFC) oraz historii tańca XX i XXI wieku (Mazowiecki Instytut Kultury). Krytyczka i publicystka (m.in. taniecPOLSKA.pl, „nietak!t Inne strony teatru”, teatralny.pl, „Pulse Dance”, „Studia Choreologica”). Finalistka III Ogólnopolskiego Konkursu im. A. Żurowskiego na recenzje teatralne dla młodych krytyków. Wykładowczyni teorii tańca i historii tańca, badaczka, krytyczka. W 2014 r. nakładem Wydawnictwa UMFC ukazała się publikacja zbiorowa w jej opracowaniu „Tańcząc piórem. Nauka w służbie Terpsychory”. W 2015 r. Fundacja Ciało/Umysł wydała publikację „Warszawska Scena Tańca 2007-2015. Dance and Family” (koncepcja: E. Kozak, H. Raszewska, tekst: H. Raszewska). W 2018 r. w ramach programu wydawniczego Instytutu Muzyki i Tańca ukazała się nakładem wydawnictwa Universitas jej książka „Teoria tańca w polskiej praktyce”, którą napisała w ramach stypendium Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W listopadzie wyjdzie pod jej redakcją monografia: „Taniec w Warszawie – społeczeństwo, edukacja, kultura. Wydawnictwo pokonferencyjne Centrum Sztuki Tańca w Warszawie 2018” (wyd. Fundacja Artystyczna PERFORM, Fundacja Rozwoju Teatru 'NOWA FALA’).
Szczegóły wydarzenia: https://www.facebook.com/events/266527410878280/
* Klauzula zgody na wykorzystanie wizerunku uczestnika imprezy organizowanej przez Centrum Sztuki Tańca w Warszawie:
Każdy uczestnik biorący udział w imprezach organizowanych przez Centrum Sztuki Tańca w Warszawie / CST wyraża zgodę na rozpowszechnianie, w celach promocji CST, swojego wizerunku w filmach i zdjęciach zrealizowanych podczas wydarzeń, w których dobrowolnie uczestniczył zgodnie z art. 81 ustawy z dnia 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity Dz.U. z 2006r. nr 90,poz. 631,z późniejszymi zmianami). W przypadku braku takiej zgody uczestnik imprezy organizowanej przez CST informuję organizatora przed rozpoczęciem imprezy, w której dobrowolnie uczestniczy.