Narodowy Instytut Muzyki i Tańca ogłasza wyniki naboru na III szkolenie z przygotowania teoretycznego i praktycznego do pracy artystyczno-edukacyjnej w zakresie tańca i choreografii dotyczące potrzeb osób g/Głuchych w ramach Programu Taniec i niepełnosprawność – Przekraczanie Granic 2024.
Pracownicy NIMiT weryfikujący zgłoszenia na szkolenie:
Maria Opałka – Kierownik Działu Impresariatu Tańca
Mateusz Czekaj – Starszy specjalista ds. impresariatu tańca
zweryfikowali do udziału w Szkoleniu 10 Uczestników(-czek).
Osoby zakwalifikowane na Listę podstawową do udziału w szkoleniu (kolejność wg daty i godziny przesłania zgłoszenia):
1. Karolina Dorożała, 10.05.2024, 17:13
2. Magdalena Siwecka, 10.05.2024, 17:44
3. Katarzna Grabińska, 10.05.2024, 19:49
4. Olga Ziopaja, 10.05.2024, 19:57
5. Karolina Wensierska, 10.05.2024, 23:57
6. Aleksandra Nowicka, 11.05.2024, 00:01
7. Martyna Frankiewicz, 13.05.2024, 9:13
8. Katarzyna Wyżnikiewicz, 13.05.2024, 21:28
9. Kinga Senczyk, 14.05.2024, 0:30
10. Maciej Slabak, 14.05.2024, 21:41
Osoby zakwalifikowane na Listę rezerwową (kolejność wg daty i godziny przesłania zgłoszenia):
11. Ewa Budny-Orłowska, 14.05.2024 23:41
12. Joanna Koczorowska-Berelkowska, 15.05.2024 16:24
13. Dorota Batorska, 16.05.2024 0:04
14. Monika Tomczyk, 17.05.2024 01:30
15. Aleksandra Pasicka, 28.05.2024 21:58
16. Alicja Czyczel, 30.05.2024 17:14
Dyrektor Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca zatwierdził do realizacji zweryfikowane zgłoszenia.
Szkolenie odbędzie się 22 czerwca 2024 r. w godzinach 11:00-14:00. Prowadzącymi szkolenie będą Dominika Kozłowska i Dominika Feiglewicz.
Szczegółowych informacje o Programie Taniec i niepełnosprawność – Przekraczanie Granic 2024 udziela Patrycja Alenkuć – Specjalistka ds. impresariatu tańca, menadżerka Programu, przekraczanie.granic@nimit.pl, +48 785 180 000.
Dominika Kozłowska
Aktorka, osoba niesłysząca, absolwentka ROE – Studium Aktorstwa we Wrocławiu na kierunku aktorstwo z wynikiem celującym (2020). Laureatka Tukana Dziennikarzy na 44. Przeglądzie Piosenki Aktorskiej (2024). Była ambasadorką kampanii „Nie wierzysz? Nie musisz! Wystarczy, że wiesz!”, a także ambasadorką kampanii „Jestem artystą”, której bohaterami są artyści i artystki z niepełnosprawnością. „Jestem artystą” widniało na billboardach w Warszawie. Otrzymała wyróżnienie w konkursie „Człowiek bez barier 2023”. Występowała m.in. w nagrodzonym The Best Off spektaklu Wojna w niebie (reż. Dominika Feiglewicz w Cricotece w Krakowie, 2018). Występowała w spektakle: Zosia (2020), Kopakonan – opowieści o kobiecie foce (2021), Back to Beckett (2022), Serce ustało (2022), Opowieści z wielkich bloków (2022), Wojnokraka (2023), a także nagrodzonym Złotym Yorick’iem na 27 Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku spektaklu Romeo i Julia w reżyserii Dominiki Feiglewicz i Zdenki Pszczołowskiej z Teatru im. J. Słowackiego w Krakowie. Jej życiowe motto brzmi: „Nigdy się nie poddaję”.
Dominika Feiglewicz
Absolwentka aktorstwa dramatycznego na Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie.
Aktorka, reżyserka i koordynatorka dostępności w Teatrze im. J. Słowackiego w Krakowie oraz założycielka Fundacji Migawka w Krakowie, działającej na rzecz włączania osób niesłyszących i słabosłyszących do aktywnego tworzenia sztuki, członkini Sieci Liderów Dostępności w Polsce. Posługuje się polskim językiem migowym (PJM).
Zdobywczyni „Złotego Yoricka” na 27. Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku za spektakl „Romeo i Julia”, a także nagrody Tukana Dziennikarzy na 41. Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu oraz nagrody Specjalnej Stowarzyszenia Autorów ZAiKS za najlepsze wykonanie polskiej piosenki na 41. Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu.
Wyreżyserowała w Cricotece spektakl “Wojna w niebie” z osobami niesłyszącymi i słabosłyszącymi, który otrzymał główną nagrodę w konkursie na najlepszy spektakl niezależny w 2019 roku “The Best Off”. Jest reżyserką spektakli „Siotrzeństwo/Sisterhood” oraz „Romeo i Julia” w Teatrze im. J. Słowackiego w Krakowie.
Prowadziła warsztaty teatralne dla osób g/Głuchych, słabosłyszących, słyszących oraz z afazją w Krakowie oraz innych miastach w Polsce. Autorka projektu “szekspir_scheaffer_pjm”, w którym bazuje na autorskiej metodzie pracy w teatrze z g/Głuchymi i słyszącymi twórcami.
W 2019 roku uczestniczyła w laboratorium „Taniec i niepełnosprawność- przekraczanie granic” w Bytomiu, w ramach projektu „Europe Beyond Access”. Uczestniczka laboratorium Dance Air podczas międzynarodowej współpracy w ramach projektu Europe Beyond Access „Teatr-Taniec-Niepełnosprawność” realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca, British Council i Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego pod okiem choreografa Marc’a Brew w Holandii. W 2021 ukończyła Kurs Tańca Współczesnego i Kompozycji Ruchu w Krakowie. W 2021 uczestniczyła w Laboratorium tańca „Taniec i Niepełnosprawność – przekraczanie granic” orgaznizowanych przez Instytut Muzyki i Tańca w Teatrze Rozbark w Bytomiu – pod okiem Iwony Olszowskiej. W 2022 odbyła rezydencję choreograficzną z Kate Marsh w Metal w Peterborough w Wielkiej Brytanii, w ramach projektu British Council.
Od 2023 rozpoczęła współpracę z Królewskim Konserwatorium w Szkocji (Royal Conservatoire of Scotland), gdzie prowadziła warsztaty teatralne dla g/Głuchych studentów na kierunku aktorskim.