„Szkoła mistrzów budowy instrumentów ludowych” – wyniki konkursu IV edycji

Wersja do druku

Udostępnij

16 grudnia w siedzibie Instytutu Muzyki i Tańca odbyło się posiedzenie komisji konkursowej wybierającej projekty przeznaczone do realizacji w ramach IV edycji programu „Szkoła mistrzów budowy instrumentów ludowych”.

W skład komisji weszli eksperci rekomendowani przez Zespół Szkół Plastycznych im. Antoniego Kenara w Zakopanem (dr Stanisław Marduła), Forum Muzyki Tradycyjnej (Kazimierz Budzik) oraz przedstawiciel Instytutu Muzyki i Tańca (Brygida Błaszczyk).

Komisja wybrała do dofinansowania projekty złożone przez następujących wnioskodawców:

Priorytet I:

Biuro Promocji Zakopanego – Jan Karpiel-Bułecka (Podhalańskie instrumenty pasterskie – budowa trombity)

Stowarzyszenie Muzyków Ludowych w Zbąszyniu – Piotr Cieślak (Mazanki wielkopolskie – „Na 3 strunach od średniowiecznej fidel, przez czasy O. Kolberga po XXI wiek)”

Fundacja Majowe Granie – Andrzej Bobak „Grapny” (Budowa złóbcoków – tradycyjnego instrumentu podhalańskiego)

Priorytet II:

Patrycja Kuczyńska – Andrzej Staśkiewicz (BASETLA/MARYNA)

 

Komisja wybrała do dofinansowania powyższe projekty kierując się następującymi kryteriami:

– realnym harmonogramem wykonania projektowanych instrumentów

– wysokim poziomem wiedzy warsztatowej mistrzów prowadzących zajęcia

–  reprezentatywnością wybranych instrumentów dla danego obszaru kulturowego

– aktualnym stanem potrzeb ludowej praktyki wykonawczej

–  możliwością wykorzystania zbudowanych instrumentów w praktyce muzycznej

– walorami edukacyjnymi i społecznymi projektów.

 

Szczegółowe informacje dotyczące wyboru projektów oraz protokół obrad komisji dostępne są w zakładce programy.

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close