Wersja do druku

Udostępnij

W niedzielę 21 kwietnia odbędą się dwa pokazy spektakli w ramach programu Instytutu Muzyki i Tańca Scena dla tańca 2013. O godz. 17.00 Balet Dworski „Cracovia Danza” zaprasza do Teatru Ludowego w Krakowie na przedstawienie W starym kinie, nawiązujące  do okresu XX-lecia międzywojennego.  Choreografami spektaklu są Romana Agnel i Dariusz Brojek. Natomiast o godz. 19.00 w Klubie ŻAK w Gdańsku w cyklu Trójmiejski Punkt Taneczny wystąpi Studio Matejka z Wrocławia z przedstawieniem Awkward Happiness or Everything I don’t remember about meeting you.

 

O spektaklu W starym kinie: Któż nie zna muzycznych przebojów i bohaterów starego kina? Powróćmy do pełnych uroku lat dwudziestolecia międzywojennego. Poczujmy atmosferę ówczesnych kabaretów i kawiarni. Zobaczmy prawdziwych dżentelmenów i szykowne damy w intrygujących fokstrotach, szalonych charlestonach i nastrojowych tangach. Spektakl nie tylko dla miłośników przedwojennych melodii.

 

O spektaklu Awkward Hapiness or Everything I don’t remember about meeting you: Zalążkiem projektu były badania Studia Matejka nad ludzkim ciałem we współczesnej praktyce performansu. Podczas 18-miesięcznych badań w Instytucie Grotowskiego członkowie Studia prowadzili poszukiwania w zakresie treningu i ćwiczeń fizycznych, opierając się na obrazach, które ich zainspirowały. Dwie pary wyruszają w niełatwą życiową podróż w poszukiwaniu szczęścia. Jesteśmy świadkami konfrontacji, w których ścierają się cztery punkty widzenia na to, czym jest szczęście i jak je osiągnąć. Spektakl jest refleksją na temat daremności poszukiwań szczęścia inspirowaną książkami Nieznośna lekkość bytu Milana Kundery i L’Euphorie perpétuelle (Wieczna euforia) Pascala Brucknera.

 

Studio Matejka to laboratorium teatru fizycznego kierowane przez Mateja Matejkę, dwukrotnego laureata nagrody Total Theatre na festiwalu w Edynburgu za spektakle Sclavi zespołu Farma w jeskyni oraz Cesarskie cięcie Teatru ZAR. Międzynarodowa grupa aktorów bada różne techniki ekspresji ciała. Artyści skupiają się przede wszystkim nad technikami treningowymi, funkcjonując między ekspresją indywidualną a rezonansem grupowym. Aktorzy w swych spektaklach starają „wypowiedzieć się” fizycznie, wykorzystując różne myśli i obrazy. Za cel nie stawiają sobie odcięcia się od istniejących praktyk performatywnych czy systemów treningowych. Traktują oni istniejące metody jedynie jako punkt wyjścia do własnych poszukiwań. Studio Matejka współpracuje z wybitnymi specjalistami z zakresu treningów fizycznych oraz wokalnych. Przy pracy nad spektaklem Awkward Happiness konsultacji muzycznej udzielała Ditte Berkeley z Teatru ZAR.

 

Więcej na stronie Sceny dla tańca 2013: http://www.scenadlatanca.pl