Wersja do druku

Udostępnij

W niedzielę 22 kwietnia oraz w poniedziałek 23 kwietnia w Centrum Inicjatyw Artstycznych o godz. 20.30) poczas „Atutów tańca” we Wrocławiu (program Instytutu Muzyki i Tańca Scena dla tańca 2012) zostaną pokazane dwa spektakle polsko-szwajcarskiego zespołu Pink Mama Theatre. Jako pierwszy zostanie zaprezentowany Escort, będący  pierwszą oficjalną produkcją założonego w 2011 roku w szwajcarskim Bernie zespołu Pink Mama Theatre w składzie: Sławek Bendrat, Dominik Krawiecki, Simon Reimold, Angelika Rohrer. Spektakl inspirowany jest problemem męskiej prostytucji, zwanej popularnie „escortem“. Temat potraktowany jest jednak szerzej. Poruszany jest tutaj problem „sprzedawania się”. Cielesność i seksualność stają się jedynie pretekstem do opowiedzenia o samotności i poszukiwaniu akceptacji i miłości, będącej jedynie luksusowym towarem. Escort zrealizowany jest w konwencji teatru tańca. Trzech wykonawców, tancerz i dwóch aktorów. Połączone są tu ze sobą różne formy wyrazu: słowo, ruch, taniec, piosenka. Wykonawcy pochodzą z trzech różnych europejskich państw (Polska, Niemcy, Francja) i na stale pracują razem w Szwajcarii. Ten fakt daje możliwość zetknięcia się w praktyce, wschodniej i zachodniej tradycji teatralnej.

Escort

choreografia, reżyseria i wykonanie: Sławek Bendrat, Dominik Krawiecki, Simon Reimold

 

Drugi spektaklu to Pinku chirashi, solo Sławka Bendrata, włączone do repertuaru teatru. Spektakl powstał z inspiracji zjawiskiem społecznym, które pojawiło się w Japonii. Dotyczy życia seksualnego Japończyków i ich miłości, która staje się coraz mniej realna. Najmłodsze pokolenie, uczestniczące,w szaleńczym wyścigu szczurów, nie ma już czasu na życie prywatne. W samotności oddaje się zatem uciechom z nadrukowanymi na pościeli dziewczynkami, przypominającymi postaci z komiksów. Japończycy kochają się w laleczkach, prowadzą drugie (pierwsze?) życie w komputerowych grach „powieściach” miesiącami, zamknięci w swoich pokojach. Postępujący rozkład realnych kontaktów między ludźmi widać w relacjach damsko-męskich – prawie połowa dorosłych przyznaje się, że nie ma znajomych płci przeciwnej.

Solo powstało w ramach rezydencji 2010 w klubie Żak w Gdańsku.. Zajęło II miejsce w konkursie na solową miniaturę taneczną Baltic Movement Contest 2010, odbywającym się przy Gdańskim Festiwalu Tańca.

Sławek Bendrat o spektaklu: „Temat jest dla mnie tym bliższy, gdyż miałem możliwość przyjaźnić się z Japonką, której mentalność zafascynowała mnie i jestem gotów zrozumieć powyższy temat. W moim spektaklu chciałbym przedstawić emocje samotności, pragnienia, mechanizacji, zagubienia za pomocą ruchu”.

Szczegółowe informacje: http://www.scenadlatanca.pl