Narodowy Instytut Muzyki i Tańca ogłasza nabór na laboratoria tańca dla artystek i artystów z niepełnosprawnościami i bez niepełnosprawności tworzących w obszarze tańca (tancerzy, twórców tańca, choreografów). Tematem tegorocznych warsztatów będą: regeneracja, troska, ukojenie, równowaga. Wydarzenie jest organizowane w ramach czwartej edycji projektu Taniec i niepełnosprawność.

Wersja do druku

Udostępnij

Pobierz tekst łatwy do czytania:



Treść ogłoszenia w polskim języku migowym:



Link do formularza zgłoszeniowego: https://forms.office.com/r/Kv3GyYw0u2


W 2022 laboratoria odbędą się stacjonarne w dniach 28 czerwca – 8 lipca 2022 w Lądku Zdroju w formie warsztatu-coachingu, których celem będzie praca w przestrzeni miejskiej pod okiem mentorek – Tatiany Cholewy, tancerza z niepełnosprawnością, choreografa oraz Alicji Czyczel, choreografki i tancerki. Końcowy pokaz laboratoriów odbędzie się 7 lipca 2022 w ramach Międzynarodowego Festiwalu Tańca im. Olgi Sawickiej.

Będziemy działać w miejscowości uzdrowiskowej, w której znajdują się sanatoria, wody zdrojowe. Goście przyjeżdżają do niej, by odetchnąć. Dlatego tematami tegorocznej edycji będą: regeneracja, troska, ukojenie, równowaga.

Proponujemy pracę w zamkniętej grupie ok. 10 osób uczestniczących.

Niepełnosprawność nie jest przeszkodą dla uczestnictwa, zapewniamy dostępność miejsca, w którym odbędą się laboratoria i rozplanowanie czasu pracy uwzględniające potrzeby uczestników. W razie potrzeby udostępniona zostanie dodatkowa pomoc w zakresie komunikacji, w tym tłumaczenie na polski język migowy.

Można się zgłaszać do 5 czerwca 2022 roku.

Link do formularza zgłoszeniowego: https://forms.office.com/r/Kv3GyYw0u2

Minimum 50 % uczestniczek i uczestników to osoby identyfikujące się jako osoby z niepełnosprawnością.

Harmonogram spotkania

28 czerwca – przyjazd do Lądka Zdroju
29 czerwca – 6 lipca – działania laboratoryjne (działania w sali, w przestrzeni miejskiej, spotkania itp.)
7 lipca – pokaz pracy w ramach Festiwalu
8 lipca – wyjazd z Lądka Zdroju

Biogramy prowadzących

Tatiana Cholewa tancerz, performer. Od ponad 20 lat osoba o alternatywnej motoryce. W roku 2001 zaczęła uprawiać sport jako formę poznawczą ciała nienormatywnego, a w 2006 – taniec towarzyski, który pozwolił jej odkryć możliwości własnego ciała i sposoby wyrażania siebie przez ruch. Te doświadczenia uświadomiły jej, że ciało o alternatywnej motoryce jest unikatowym narzędziem do pracy. Od 2008 roku działa na polu teatralno-performatywnym  m.in. spektakl Na chwilę (reż. J. Karcz, grupa „Kierunek” przy Bytomskim Centrum Kultury), Popatrz (solo), spektakl Gatunki chronione (reż. R. Urbacki), Erynie niech zostaną za drzwiami (reż. R. Urbacki, działanie performatywne trwające 24h, Teatr Stary w Krakowie), Taniec na Rymera (projekt R. Urbackiego), spektakl Im/Mobility w reż. Lotte Mueller, spektakl Perfect Man w reż. Ł. Wójcickiego, rezydencja w Hadze (przygotowanie spektaklu na festiwal DanceAble#3, reż. Marc Brew), Kwarantaniec (akcja społeczna Tancerzy podczas pandemii), laboratoria taneczne Taniec i niepełnosprawność w ramach projektu Europe Beyond Access organizowanym przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca oraz British Council. Brała udział w wielu warsztatach prowadzonych m.in. przez Justynę Wielgus, Rafała Urbackiego, Magdalenę Przybysz, Ewę Sobiak, Marca Brew, Sylwię Hefczyńską-Lewandowską, Paulinę Wycichowską, Adama Bejamina.

Alicja Czyczel – choreografka, tancerka i kulturoznawczyni, wychowywała się w Trójmieście. Studiowała filmoznawstwo, międzyobszarowe studia humanistyczne i choreografię w Krakowie, Warszawie, Paryżu i Montpellier. Absolwentka rocznego kursu choreografii eksperymentalnej w Centrum w Ruchu w Warszawie (2015) oraz intensywnego kursu choreografii w SNDO w Amsterdamie (2015). Dzięki licznym programom stypendialnym (Młoda Polska 2018, Alternatywna Akademia Tańca 2018, danceWEB 2019, Wspieranie aktywności międzynarodowej IMiT 2020 oraz Kultura w Sieci 2020) udaje jej się kontynuować praktykę choreograficzną i rozwijać badania artystyczne poza ścisłym kontekstem produkcji i dystrybucji spektakli tanecznych. Tworzy także choreografie sceniczne (“ciało, na głos” 2019) oraz interdyscyplinarne projekty site-specific czerpiące z ekologii dźwięku i feministycznych tekstów kultury („Bouger le paysage, une balade du jeudi„ razem z Emmą Tricard, 2019). Jako działaczka społeczna udziela/ła się w kolektywnych inicjatywach takich jak: Przestrzeń Wspólna (oddolnej inicjatywie środowisk tańca i choreografii), Stowarzyszeniu Folkowisko (działającym we wsi Gorajec w woj. lubelskim), Uniwersytecie Zaangażowanym (inicjatywie studenckiej UW) oraz Komitecie Kryzysowym Humanistyki Polskiej. Performerka w projektach artystki Joanny Piotrowskiej i choreografa Vincenta Dupont. Współpracowała z Fundacją Burdąg jako specjalistka ds. komunikacji, z Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie jako edukatorka, publikowała w magazynie o muzyce współczesnej Glissando. Jej praktyka choreograficzna opiera się na wytwarzaniu zmysłowych fikcji w relacji do środowiska, traktowaniu ruchu uwagi jako narzędzia oraz na badaniu polityczności wyobraźni.

Pytania i odpowiedzi

Jakie są opłaty związane z udziałem w laboratoriach?

Udział w laboratoriach jest nieodpłatny.

W czasie laboratorium stacjonarnego w Lądku Zdroju pokrywamy również koszty noclegu i dwóch posiłków w ciągu dnia. Uczestnicy samodzielnie pokrywają koszty dojazdu do Lądku Zdroju.

Kogo zapraszamy do udziału w laboratoriach?

Artystki i artystów tworzących w obszarze tańca (tancerzy, twórców tańca, choreografów z niepełnosprawnościami i bez niepełnosprawności). Tematem tegorocznych laboratoriów będą: regeneracja, troska, ukojenie, równowaga. Osoby, które chcą wziąć udział w laboratoriach, muszą mieć 18 lat lub więcej.

Niepełnosprawność nie może być przeszkodą dla uczestnictwa, zapewniamy dostępność miejsca, w którym odbędą się laboratoria i rozplanowanie czasu pracy uwzględniające potrzeby uczestników. W razie potrzeby udostępniona zostanie dodatkowa pomoc w zakresie komunikacji, w tym tłumaczenie na polski język migowy.

W formularzu zgłoszeniowym zbieramy informacje, które posłużą do rekrutacji uczestników – pamiętajcie, by opisać każdy podpunkt możliwie szczegółowo. Osoby czytające zgłoszenia będą przyznawać punkty Twojemu zgłoszeniu, biorąc pod uwagę:

  • opis doświadczenia w obszarze tańca osoby zgłaszającej się: jako tancerza, studenta tańca, tancerza amatora, widza (wiemy, że niepełnosprawni tancerze mają mniej możliwości do zdobywania doświadczenia, więc rozważymy to kryterium w bardzo szerokim znaczeniu tego terminu).  Zakres punktacji: 0–15 pkt;
  • opis motywacji , Dlaczego chcesz wziąć udział w laboratoriach Taniec i niepełnosprawność? Przedstaw swoje motywacje. Jakie masz oczekiwania wobec laboratoriów? Czego chcesz doświadczyć? Czego chcesz się nauczyć? Zakres punktacji: 0–15 pkt;
  • opis możliwości zastosowania wiedzy zdobytej w czasie laboratoriów i materiału wypracowanego podczas laboratoriów. Zakres punktacji: 0–12 pkt.

Wybór uczestników laboratoriów będzie podejmowany dwustopniowo. Komisja złożona z przedstawicieli Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca oraz obu prowadzących laboratoria w 2022 r. sformułuje listę uczestniczek i uczestników.

Wyniki naboru ogłosimy najpóźniej 12 czerwca 2022 roku.

Jeśli masz pytania lub potrzebujesz pomocy w wypełnieniu lub złożeniu wniosku, skontaktuj się z Karoliną Dziełak-Żakowską z Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca:

adres e-mail: karolina.zakowska@nimit.pl

numer telefonu: 22 829 20 05, 785 180 000

Odpowiedzialność

Narodowy Instytut Muzyki i Tańca nie ponosi odpowiedzialności za kontuzje nabyte w trakcie trwania projektu lub zarażenie się w tym czasie wirusem COVID-19. Instytut Muzyki i Tańca dopełni wszelkich starań, by zapewnić wszystkim uczestnikom projektu bezpieczny udział zgodnie z wytycznymi MKiDN i MZ.

Podane w ogłoszeniu terminy mogą ulec zmianie.

Organizatorzy: Narodowy Instytut Muzyki i Tańca

Partnerzy: British Council, Centrum Kultury i Rekreacji w Lądku Zdroju, Międzynarodowy Festiwal Tańca im. Olgi Sawickiej w Lądku Zdroju, Uzdrowisko Lądek-Długopole S.A.

Taniec i niepełnosprawność