Do programu Zamówienia choreograficzne edycja 2022 aplikacje zgłosiło piętnastu Wnioskodawców. Dofinansowanie w pełnej kwocie otrzymały trzy wnioski.
Wykaz złożonych wniosków (w kolejności alfabetycznej wg nazwy Wnioskodawcy) oraz wnioskowane kwoty:
Lp. | Podmiot | Nazwa zadania | Wnioskowana kwota |
1 | BORKOWICZ FOUNDATION | splot | 75 000 |
2 | Daily Routine Maria Bielak | Spektakl teatru tańca house dance/street dance „Space” | 75 000 |
3 | Fundacja „Performa” | VALESKA VALESKA VALESKA VALESKA | 75 000 |
4 | Fundacja Rozwoju Teatru „Nowa Fala” | URBAN SOLARPUNK | 65 000 |
5 | Fundacja Sceny Prapremier | “Praying Body Dancing Soul/ Taniec Duszy Rozmodlonego Ciała” – tarantyzm i choreografie uwolnienia od św. Pawła do Abrahama Abulafii | 74 000 |
6 | Fundacja Scena Współczesna | Realizacja przedstawienia zespołu Zawirowania „Freefall” w choreografii Ferenca Fehera | 44 000 |
7 | FUNDACJA TAP IT UP | BIG BAND TAP | 75 000 |
8 | Koncept Crew | „How it sounds to you” | 75 000 |
9 | Nowohuckie Centrum Kultury | NOW.HERE | 75 000 |
10 | Polski Teatr Tańca | instynkTY – spektakl dla najnajów | 57 000 |
11 | Stowarzyszenie Artystów KolektTacz | Undefined | 72 343 |
12 | Stowarzyszenie Collective Nest | Light weight lifters | 69 400 |
13 | Stowarzyszenie Młodych Animatorów Kultury | „Pieśni żałobne” – premiera spektaklu w choreografii Moniki Błaszczak | 75 000 |
14 | STOWARZYSZENIE TAŃCA SPORTOWEGO „SOUL&BASE” | Spektakl teatru tańca Street Dance Youth | 74 900 |
15 | Teatr Baj Pomorski | Tańcząc Schulza | 54 000 |
Łącznie: | 1 035 643 zł |
W pierwszym etapie oceny wniosków sprawdzono ich zgodność z Regulaminem naboru do Programu pod względem formalnym. Wnioski zgłoszone przez Fundację TAP IT UP, Polski Teatr Tańca i Teatr Baj Pomorski zostały odrzucone ze względów formalnych. Uzasadnienie odrzucenia z powodu niedopełnienia kryteriów formalnych zawarto w Protokole oceny formalnej programu Zamówienia choreograficzne edycja 2022. Z tego względu wyżej wymienione wnioski nie podlegały ocenie merytorycznej.
Pozostałe wnioski przedłożono do drugiego etapu konkursowego – oceny merytorycznej, która została powierzona ekspertom zewnętrznym powołanym do komisji.
W dniu 25 lutego 2022 roku w formie online na platformie Teams odbyło się posiedzenie komisji opiniującej wnioski złożone do Programu.
W posiedzeniu uczestniczyli:
Wacław Gaworczyk – solista baletu Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie, solista baletu Hamburg Ballett, wieloletni pedagog Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Turczynowicza w Warszawie.
dr Sylwia Hefczyńska-Lewandowska – tancerka, choreografka i pedagożka, adiunkt na Wydziale Teatru Tańca Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie.
prof. dr hab. Ewa Wycichowska – profesor sztuk muzycznych, choreografka, tancerka, pedagog. Obecnie wykładowca na kierunku „Taniec w Kulturze Fizycznej” Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu.
Karolina Dziełak-Żakowska – pracowniczka NIMiT – protokolantka, bez prawa głosu.
W wyniku prac eksperckich komisja zarekomendowała w programie Zamówienia choreograficzne edycja 2022 cztery wnioski.
Dyrektor Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca, Katarzyna Meissner, na podstawie rekomendacji komisji podjęła ostateczną decyzję o przyznaniu dofinansowania następującym projektom.
Lista projektów, które otrzymały dofinansowanie (w kolejności alfabetycznej wg nazwy Wnioskodawcy):
Lp. | Podmiot | Nazwa zadania | Choreograf/-ka | Kwota dofinansowania NIMiT |
1 | Fundacja „Performa” | VALESKA VALESKA VALESKA VALESKA | Dominika Knapik | 75 000 zł |
2 | Fundacja Scena Współczesna | Realizacja przedstawienia zespołu Zawirowania „Freefall” w choreografii Ferenca Fehera | Ferenc Fehér | 44 000 zł |
3 | Stowarzyszenie Młodych Animatorów Kultury | „Pieśni żałobne” – premiera spektaklu w choreografii Moniki Błaszczak | Monika Błaszczak | 75 000 zł |
Łącznie: | 194 000 zł |
Wszystkim wnioskodawczyniom i wnioskodawcom dziękujemy za przesłane wnioski i już dziś zapraszamy serdecznie do aplikowania w kolejnych naborach organizowanych przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.