„Marka Radia Kraków” dla PWM oraz Instytutu Muzyki i Tańca

Wersja do druku

Udostępnij

We wtorek 24 lutego w Studio im. Romany Bobrowskiej Radia Kraków odbyło się wręczenie nagród przyznawanych przez Radio Kraków – Radiowej Nagrody im. Romany Bobrowskiej oraz nagród za najciekawsze kulturalne wydarzenia roku 2014 w Krakowie i MałopolsceMarka Radia Kraków” oraz „Supermarka Radia Kraków”.  Jednym z laureatów wyróżnienia „Marka Radia Kraków” jest – wspólnie z Polskim Wydawnictwem Muzycznym – Instytut Muzyki i Tańca, czyli wydawca i współwydawca książki Sally Banes Terpsychora w tenisówkach. Taniec post-modern (tłum. Artur Grabowski, Jadwiga Majewska).  Instytut Muzyki i Tańca reprezentowała podczas uroczystości Joanna Szymajda, zastępca dyrektora, natomiast PWM – prezes Adam Radzikowski i redaktor naczelny Daniel Cichy.

To samo wyróżnienie otrzymały równiez dwie inne książki o tańcu, wydane przez krakowskie wydawnictwa: Pokolenie Solo. Choreografowie w Rozmowach z Anną Królicą (wyd. Cricoteka) oraz Świadomość ruchu. Teksty o tańcu współczesnym pod redakcją Jadwigi Majewskiej (wyd. Ha!art).

Terpsychora w tenisówkach to pierwsze na rynku polskim tłumaczenie tak ważnej pozycji należącej do kanonu teoretycznych rozważań nad tańcem współczesnym. Napisana przystępnym językiem ukazuje szerokie tło społeczne i artystyczne, z którego wyrosła i na którym rozkwitła amerykańska awangarda taneczna. Zarazem jednak rozważania te mają charakter uniwersalny, traktują o tańcu jako takim, gdyż dokonania artystów, o których pisze autorka, stanowią źródło inspiracji dla tego, co w tej dziedzinie sztuki dzieje się obecnie.

Więcej o książce

Marka Radia Kraków to wyróżnienie przyznawane przez Radio Kraków od stycznia 2012 roku. Co miesiąc Radio Kraków nagradza najciekawsze wydarzenia i inicjatywy kulturalne. Nominowane  wydawnictwa, instytucje, osoby czy projekty związane są z  Krakowem  i Małopolską, a ideą nagrody jest promowanie dobrej jakości i rekomendowanie wydarzeń oraz postaci ważnych, fascynujących, godnych zainteresowania. Kulturalna Marka Radia Kraków przyznawana jest przez dziennikarzy i recenzentów kulturalnych najważniejszych krakowskich mediów (Radio Kraków, „Gazeta Wyborcza”, „Gazeta Krakowska”, „Dziennik Polski”, TVP Kraków), którzy raz w miesiącu w dyskusji, która odbywa się na żywo na antenie Radia Kraków,  omawiają najważniejsze kulturalne wydarzenia miesiąca i  wybierają laureata. Nagroda ma także wymiar materialny – laureat wyróżnienia otrzymuje kampanię reklamową na antenie Radia Kraków. Raz w roku, początkiem stycznia przyznawana jest Supermarka Radia Kraków za najważniejsze wydarzenie kulturalne poprzedniego roku.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close