We wtorek 24 lutego w Studio im. Romany Bobrowskiej Radia Kraków odbyło się wręczenie nagród przyznawanych przez Radio Kraków – Radiowej Nagrody im. Romany Bobrowskiej oraz nagród za najciekawsze kulturalne wydarzenia roku 2014 w Krakowie i Małopolsce „Marka Radia Kraków” oraz „Supermarka Radia Kraków”. Jednym z laureatów wyróżnienia „Marka Radia Kraków” jest – wspólnie z Polskim Wydawnictwem Muzycznym – Instytut Muzyki i Tańca, czyli wydawca i współwydawca książki Sally Banes Terpsychora w tenisówkach. Taniec post-modern (tłum. Artur Grabowski, Jadwiga Majewska). Instytut Muzyki i Tańca reprezentowała podczas uroczystości Joanna Szymajda, zastępca dyrektora, natomiast PWM – prezes Adam Radzikowski i redaktor naczelny Daniel Cichy.
To samo wyróżnienie otrzymały równiez dwie inne książki o tańcu, wydane przez krakowskie wydawnictwa: Pokolenie Solo. Choreografowie w Rozmowach z Anną Królicą (wyd. Cricoteka) oraz Świadomość ruchu. Teksty o tańcu współczesnym pod redakcją Jadwigi Majewskiej (wyd. Ha!art).
Terpsychora w tenisówkach to pierwsze na rynku polskim tłumaczenie tak ważnej pozycji należącej do kanonu teoretycznych rozważań nad tańcem współczesnym. Napisana przystępnym językiem ukazuje szerokie tło społeczne i artystyczne, z którego wyrosła i na którym rozkwitła amerykańska awangarda taneczna. Zarazem jednak rozważania te mają charakter uniwersalny, traktują o tańcu jako takim, gdyż dokonania artystów, o których pisze autorka, stanowią źródło inspiracji dla tego, co w tej dziedzinie sztuki dzieje się obecnie.
Marka Radia Kraków to wyróżnienie przyznawane przez Radio Kraków od stycznia 2012 roku. Co miesiąc Radio Kraków nagradza najciekawsze wydarzenia i inicjatywy kulturalne. Nominowane wydawnictwa, instytucje, osoby czy projekty związane są z Krakowem i Małopolską, a ideą nagrody jest promowanie dobrej jakości i rekomendowanie wydarzeń oraz postaci ważnych, fascynujących, godnych zainteresowania. Kulturalna Marka Radia Kraków przyznawana jest przez dziennikarzy i recenzentów kulturalnych najważniejszych krakowskich mediów (Radio Kraków, „Gazeta Wyborcza”, „Gazeta Krakowska”, „Dziennik Polski”, TVP Kraków), którzy raz w miesiącu w dyskusji, która odbywa się na żywo na antenie Radia Kraków, omawiają najważniejsze kulturalne wydarzenia miesiąca i wybierają laureata. Nagroda ma także wymiar materialny – laureat wyróżnienia otrzymuje kampanię reklamową na antenie Radia Kraków. Raz w roku, początkiem stycznia przyznawana jest Supermarka Radia Kraków za najważniejsze wydarzenie kulturalne poprzedniego roku.