Wersja do druku

Udostępnij

Miło nam poinformować o ukazaniu się drukiem recenzji powstałych w ramach I edycji programu IMiT „Krytyka muzyczna 2.0”.

Recenzje pięciu młodych krytyków – Marcina Boguckiego, Pawła Krzaczkowskiego, Marii Peryt, Krzysztofa Stefańskiego i Piotra Tkacza z koncertu inauguracyjnego 54. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” zostały zamieszczone w publikacji Oficyny Wydawniczej Uniwersytetu Zielonogórskiego – „Krytyka muzyczna. Krytyka czy krytyki?” pod redakcją Michała Bristigera i Rafała Ciesielskiego.

„Krytyka muzyczna. Krytyka czy krytyki?” prezentuje materiały z festiwalu Stowarzyszenie De Musica poświęconego krytyce muzycznej pt. „Spotkania, koncerty, spektakle, dyskusje, edukacja muzyczna” (Warszawa, wrzesień 2011). Kierownictwo naukowe i artystyczne nad projektem pełnił prof. Michał Bristiger. Instytut Muzyki i Tańca był współorganizatorem tego wydarzenia.

Recenzje zostały napisane przez uczestników programu IMiT „Krytyka muzyczna 2.0”, którego
I edycja odbyła się w Warszawie w dniach 14-16 września 2011. W ramach programu uczestnicy byli słuchaczami wykładu profesora Bristigera i wzięli udział w warsztatach poświęconych krytyce muzyki współczesnej prowadzonych przez dr Andrzeja Chłopeckiego. Częścią programu było napisanie recenzji z koncertu inauguracyjnego 54. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” (16.10.2011, Filharmonia Narodowa, program: H.M. Górecki – Scontri per orchestra op. 17, B. Kutavičius – 10th April, Saturday, J. Yuasa- Eye on Genesis III , R.Wallin, J.De Pauw – Strange News; wykonawcy: Narodowa Orkiestra Polskiego Radia w Katowicach pod dyrekcją Pierre’a André-Valade, Liliana Zalesińska -sopran, Arthur Kisenyi – aktor).

Z recenzjami można również zapoznać się na stronie IMiT w zakładce programy: „Krytyka muzyczna 2.0”

Instytut Muzyki i Tańca jest współwydawcą publikacji.