„Krytyka muzyczna 2.0” i Forum Krytyki Operowej w Bydgoszczy

Wersja do druku

Udostępnij

W dniach 9 maja do 11 maja obędzie się III edycja programu IMiT „Krytyka muzyczna 2.0”, której współorganizatorem jest Opera Nova w Bydgoszczy.

Tegoroczna edycja programu poświęcona jest krytyce operowej i odbywa się w ramach Forum Krytyki Operowej podczas organizowanego przez Operę Nova XX. Bydgoskiego Festiwalu Operowego.

Wykład inauguracyjny wygłosi prof. Małgorzata Komorowska, a warsztaty dla zakwalifikowanych uczestników programu poprowadzi dr Daniel Cichy.

Wydarzeniami muzycznymi, które będą przedmiotem recenzji i opracowań krytycznych są dwa spektakle w ramach XX Bydgoskiego Festiwalu Operowego: „Chowańszczyna” Modesta Musorgskiego (09.05) oraz światowa premiera utworu powstałego w ramach „Zamówień kompozytorskich” – „Poiesis” Przemysława Zycha do libretta kompozytora wg poematu Zbigniewa Herberta „Rekonstrukcja poety” (10.05, godz. 18.00 – Realizacja: Fundacja Operalnia, Wykonawcy: Jakub Burzyński – kontratenor, Małgorzata Godlewska – kontralt, Krzysztof Bobrzecki – baryton, Tomasz Tracz – tenor oraz Polish Energetic Ensemble pod batutą Jerzego Wołosiuka).

Forum Krytyki Operowej przeznaczone jest dla dziennikarzy, studentów, melomanów – wszystkich zainteresowanych kondycją i popularyzacją teatru operowegu i składa się cyklu paneli oraz wykładów, które poprowadzą prof. Małgorzata Komorowska, prof. Elżbieta Nowicka, Aleksander Laskowski,
dr Rafał Ciesielski, dr Daniel Cichy, red. Jacek Marczyński, red. Tomasz Cyz i red. Dorota Kozińska.

Szczegółowy program Forum dostępny jest na stronie Opery Nova oraz na stronie IMiT w zakładce programy.

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close