Praca autorstwa Wojciecha Janickiego wygrała konkurs na logotyp Roku Kolberga i została wybrana przez jury spośród ponad dwustu przesłanych zgłoszeń. Zwycięski projekt graficzny zostanie skierowany do realizacji jako oficjalny logotyp Roku Kolberga w 2014 roku. Użycie logotypu wymagać będzie uzyskania zgody Biura Obchodów.
Na ogłoszony we wrześniu Konkurs nadesłanych zostało 214 prac graficznych, z czego 201 spełniało warunki formalne. Konkurs był otwarty i tajny. Oceny prac dokonało Jury w składzie:prof. Ewa Dahlig-Turek – przewodnicząca (Instytut Sztuki Polskiej Akademii Nauk), prof. Władysław Pluta (Akademia Sztuk Pięknych, Kraków), dr Zenon Butkiewicz (Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego).
Jury przyznało następujące nagrody:
I miejsce – Wojciech Janicki, Poznań (10 tysięcy złotych)
II miejsce – Paulina Kosma, Szczyrk (5 tysięcy złotych)
III miejsce – Bartłomiej Nowosielski, Gorzów Wielkopolski (2 tysiące złotych)
Wszystkim autorom zgłoszonych prac dziękujemy, a laureatom gratulujemy!
Pobieranie logotypu wraz z księgą znaku będzie możliwe od 1 grudnia 2013 roku ze strony internetowej Instytutu Muzyki i Tańca.
Celem Konkursu było wyłonienie najbardziej oryginalnego rozwiązania graficznego o charakterze logotypu mającego za zadanie w jednoznaczny sposób nawiązywać do życia, działalności i dokonań Oskara Kolberga.
Konkurs jest jednym z elementów przygotowań do 200. rocznicy urodzin folklorysty i etnografa, muzyka i kompozytora, badacza i dokumentalisty, wnikliwego obserwatora życia codziennego oraz autora monumentalnego i ponad 30-tomowego dzieła zatytułowanego Lud. Jego zwyczaje, sposób życia, mowa, podania, przysłowia, obrzędy, gusła, zabawy, pieśni, muzyka i tańce.
Organizatorem Konkursu był Instytut Muzyki i Tańca pełniący funkcję Biura Obchodów Roku Kolberga.