Wersja do druku

Udostępnij

17 października o godz. 19.00 w Sali Koncertowej UMFC odbędzie się koncert Warszawskich Solistów CONCERTO AVENNA, współorganizowany przez IMiT w ramach programu „Nowe interpretacje”.

Na koncercie w cyklu „Środa na Okólniku” Warszawscy Soliści CONCERTO AVENNA pod kierownictwem artystycznym swojego szefa, prof. Andrzeja Mysińskiego wykonają Fan­ta­zję i wariacje na moty­wach z opery „Luna­tyczka” Bel­li­niego op. 23 na skrzypce i orkiestrę Karola Lipińskiego.

W programie koncertu znajdą się także: Duo Con­cer­tante na skrzypce i kon­tra­bas Krzysztofa Pendereckiego (pra­wy­ko­na­nie polskie), Kon­cert kon­tra­ba­sowy op. 26 Stefana Bolesława Poradowskiego (opr. A. Mysiński), 4 utwory w pol­skim stylu na orkie­strę smyczkową Stanisława Moryto oraz 3 utwory w daw­nym stylu Henryka Mikołaja Góreckiego.

Solistami koncertu będą Anna Wandtke-Wypych (skrzypce) i Sebastian Wypych (kontrabas).

Bilety do nabycia w UMFC (10 zł.)

Serdecznie zapraszamy!

Warszawscy Soliści CONCERTO AVENNA powołani zostali do życia przez Ministra Kultury
w 1985 roku z inicjatywy klawesynisty Władysław Kłosiewicza i kontrabasisty Andrzeja Mysińskiego. W skład zespołu weszli wybitni muzycy, absolwenci i wykładowcy Akademii Muzycznej im.
Fr. Chopina w Warszawie, a także dawni członkowie Polskiej Orkiestry Kameralnej Jerzego Maksymiuka.

Orkiestra specjalizuje się w interpretacji muzyki baroku zachowując typowe dla niej środki artykulacyjne, dynamiczne, kolorystyczne, kontrolowane vibrato, realizację tempa. Zderzenie estetyki brzmieniowej baroku ze współczesnym instrumentarium daje niecodzienne, zaskakujące efekty kolorystyczne, z jednej strony aprobowane i podziwiane przez słuchaczy, z drugiej strony uważane za co najmniej kontrowersyjne.

Orkiestra współpracuje stale z wybitnymi solistami krajowymi i zagranicznymi , m.in. E. Chojnacką,
J. Rappe, O. Pasiecznik, A. Hiolskim, E. Małas-Godlewską, U. Kryger, Wł. Kłosiewiczem, K. Wroniszewskim, R. Krupą, T. Strahlem, A. Kruszewskim, K.A. Kulką, K. Jakowiczem, P. Pławnerem,  K. Danczowską, I. Monighettim, D. Szafranem, A. Daltonem, P. Romero, E. Kirkby, M. Chancem,
P. Esswoodem, M. Petri.

CONCERTO AVENNA ma swoim repertuarze ponad 120 utworów muzyki barokowej, w tym dzieła włoskiego baroku (Vivaldi, Corelli, Albinoni, Locatelli), dzieła Haendla i Bacha, a także utwory polskiego baroku (Jarzębski, Mielczewski, Szarzyński).

Orkiestra posiada również w swoim repertuarze utwory pisane specjalnie dla niej przez polskich kompozytorów współczesnych (Wielecki, Kurylewicz, Matuszczak, Buczyński, Olkuśnik, Konowalski i inni).

Orkiestra znana jest w kraju i za granicą z licznych nagrań radiowych i telewizyjnych, a także koncertów, które przyniosły jej szereg entuzjastycznych recenzji.

Zespół odbył szereg podróży koncertowych występując m.in. w b. Czechosłowacji, Bułgarii, Rumunii, b. Jugosławii, Danii, Norwegii, Niemczech, Anglii, Francji, Hiszpanii, Austrii, Szwajcarii, Holandii, Turcji, Japonii, ZEA, Meksyku, USA, Indiach występując przy tej okazji na liczących się festiwalach muzycznych m.in. w Londynie, Bergen, Pradze, Berlinie, Stambule, Schlewswig-Holstein Music Festival, Vessby Musik Festival, Cervantino Music Festival.

Orkiestra nagrała dla krajowych i zagranicznych wytwórni fonograficznych 40 CD’s, z których większość nominowana była do krajowych i zagranicznych nagród przemysłu fonograficznego (FRYDERYK 2012 za nagranie Pieśni W. Żeleńskiego z Urszulą Kryger).

CONCERTO AVENNA została uhonorowana nagrodą Wojewody Warszawskiego (1990) za wybitne osiągnięcia w wykonawstwie i propagowaniu muzyki baroku, a w roku 2006 Minister Kultury
i Dziedzictwa Narodowego przyznał jej tytuł „Zasłużony dla Kultury Polskiej”.

Kierownikiem artystycznym orkiestry jest prof. Andrzej Mysiński.

Organizatorem koncertu jest Fundacja CONCERTO AVENNA.

Wykonanie utworu Karola Lipińskiego odbywa się i jest współfinansowane w ramach programu Instytutu Muzyki i Tańca „Nowe interpretacje”. W ramach programu „Nowe interpretacje” artyści po raz pierwszy włączają do swojego koncertowego repertuaru i prezentują publicznie dzieła wskazanych w danej edycji polskich kompozytorów