Wersja do druku

Udostępnij

Rozpoczęła się rezydencja kompozytorska Miłosza Wośko w Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie w sezonie 2014/2015, w ramach programu Instytutu Muzyki i Tańca „Kompozytor – rezydent”.

W niedzielę 14 grudnia, na koncercie „K2 – Gaba i Andrzej Kulka” zostanie wykonany utwór Miłosza Wośko „Pogoda”, który zabrzmi w wykonaniu Orkiestry Filharmonii w Szczecinie pod dyrekcją Konstantego Andrzeja Kulki. W programie koncertu również „Cztery pory roku” Antonio Vivaldiego i kompozycje Gaby Kulki.

W sezonie 2014/2015 zostaną wykonane jeszcze trzy utwory Miłosza Wośko – w dniu 12 stycznia 2015 r. „Fugato” na orkiestrę kameralną oraz dwie kompozycje zamówione przez Filharmonię w Szczecinie w ramach programu „Kompozytor – rezydent” – Poemat symfoniczny (prawykonanie – 30.01.2015 r.) oraz Miniatury jazzowe na kwintet dęty (prawykonanie – 15.04. 2015 r.).

Wykonanie i prawykonanie utworów Miłosza Wośko odbywa się i jest współfinansowane w ramach programu Instytutu Muzyki i Tańca „Kompozytor-rezydent”.

Organizatorem rezydencji jest Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie.

Więcej informacji o kompozytorce i rezydencji na stronie http://filharmonia.szczecin.pl/

 

Miłosz Wośko jest absolwentem Instytutu Jazzu Akademii Muzycznej w Katowicach w specjalności kompozycja i aranżacja oraz Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina (obecnie Uniwersytet Muzyczny) w Warszawie, gdzie ukończył reżyserię dźwięku.

Pianista, aranżer, producent muzyczny, muzyk grający na instrumentach klawiszowych. Jako aranżer orkiestry smyczkowej pracował m.in. przy płytach Andrzeja Smolika – „3” i „4” czy Lory Szafran – „Sekrety Życia według Leonarda Cohena”. Był producentem muzycznym tego nagrodzonego złotą płytą albumu.

W 2014 opracował na orkiestrę utwory zespołu SBB wykonane podczas ostatniego dnia festiwalu „Jazz nad Odrą” we Wrocławiu. W ostatnich latach prezentował również własne kompozycje orkiestrowe, najczęściej z jazzową sekcją , a także aranżował tematyczne koncerty, m.in. utwory Krzysztofa Komedy na fortepian i kwartet smyczkowy (Atom String Quartet) dla pianisty Janusza Olejniczaka czy kompozycje Józefa Skrzeka na potrzeby widowiska „63 dni gniewu” z okazji obchodów rocznicy Powstania Warszawskiego.

Współprodukował debiutancki album Meli Koteluk „Spadochron”, który przyniósł artystce dwie statuetki „Fryderyk”. Zajmuje się również tworzeniem muzyki do filmów animowanych, dokumentalnych i krótkometrażowych.