Po ponad dwóch latach kierowania Narodowym Instytutem Muzyki i Tańca Katarzyna Meissner złożyła na ręce Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego prośbę o odwołanie z funkcji Dyrektora z dniem 31 października. Od 1 listopada jej obowiązki będzie pełnić Lech Dzierżanowski, dotychczas zarządzający Departamentem Muzyki w tej instytucji.

Wersja do druku

Udostępnij

Praca z Zespołem Instytutu oraz środowiskami tańca i muzyki była wyzwaniem, przyjemnością i z pewnością jedną z lepszych rzeczy, która spotkała mnie w życiu zawodowym. Dziękuję wszystkim za synergię, współpracę, konstruktywne i ciekawe rozmowy, otwartość oraz wsparcie. Wracam do zadań biznesowych, ale świat kultury będzie nadal mi bliski, nie żegnam się, tylko mówię: do zobaczenia. – mówi Katarzyna Meissner, ustępująca dyrektor NIMiT.

Dołączyła do Instytutu na początku pandemii w 2020 roku. W żadnej z polskich instytucji kultury nie wiadomo było wtedy, jak wielką transformację pod kątem organizacyjnym i funkcjonalnym trzeba będzie wdrożyć. Oprócz tego, że przeprowadziła Instytut przez ten trudny czas, to zainicjowała także wiele zmian w zakresie zarządzania organizacją, obejmujących m.in. kwestie związane z finansami, strukturą organizacyjną, cyfryzacją bieżącej działalności oraz kulturą organizacyjną. Wypracowała nowy Statut oraz Regulamin Organizacyjny NIMiT. Znacząco wzrosła również rozpoznawalność marki instytutu i zasięg jego działania w skali kraju, m.in. dzięki wzmocnieniu działalności Polskiego Impresariatu Muzycznego. Jednocześnie instytut rozpoczął systematyczną działalność zagraniczną: już w tym roku blisko 20 wydarzeń organizowanych jest w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Japonii i Włoszech.

Katarzyna Meissner

Nagroda im. Oskara Kolberga, fot. Marta Ankiersztejn

Narodowy Instytut Muzyki i Tańca pod jej kierownictwem wsparł blisko 1600 podmiotów w walce z kryzysem pandemicznym, a w ramach projektu „Zróbmy razem operę” zaopiekował się blisko 1000 dzieci – uchodźców po rosyjskiej agresji na Ukrainę. Efektem zrealizowanych tam warsztatów artystycznych była premiera opery pt. „Zaporożec za Dunajem” Semena Hułaka-Artemowskiego w reżyserii Michała Znanieckiego.

II Kongres Tańca, fot. Marta Ankiersztejn

W strukturach NIMiT zostało uruchomione Biuro wspieraMY, które w systemowy sposób planuje działania wspierające polskich tancerzy i muzyków m.in. w zakresie poradnictwa psychologicznego i medycyny artystycznej, a także Biuro Rozwoju, które nadzoruje działania z zakresu administracyjnego, zarządzania zasobami ludzkimi, rozwiązaniami informatycznymi i logistycznymi usprawniającymi pracę Instytutu.

Narodowy Instytut Muzyki i Tańca rozpoczął współpracę z takimi partnerami jak Województwo Dolnośląskie, Województwo Śląskie czy Fundacja Most the Most. Instytucja nawiązała także współpracę z Akademią Sztuk Pięknych w Warszawie. Jednym z pierwszych wspólnych działań będzie konkurs dla studentów i studentek warszawskiej ASP na statuetkę organizowanego przez NIMiT III Międzynarodowego Konkursu Muzyki Polskiej.

Katarzyna Meissner

fot. ASP w Warszawie

W ciągu ostatnich dwóch lat Narodowy Instytut Muzyki i Tańca dołączył do panteonu najbardziej prestiżowych, narodowych instytucji kultury.

16. Międzynarodowy Konkurs Skrzypcowy im. Henryka Wieniawskiego, fot. Alina Święs

Kontakt dla mediów:

NIMiT / Agata Szymczak: +48 785 310 000, agata.szymczak@nimit.pl

start Przestrzeni Sztuki, fot. Marta Ankiersztejn

Koryfeusz Muzyki Polskiej 2021, fot. Filip Błażejowski

Młody Muzyk Roku 2022, fot. Marta Ankiersztejn

II Międzynarodowy Konkurs Muzyki Polskiej, fot. Wojciech Grzędziński

Katarzyna Meissner

Młody Muzyk Roku 2022, fot. Marta Ankiersztejn