Wersja do druku

Udostępnij

W piątek 27 czerwca w ramach uroczystości zakończenia roku szkolnego w Szkole podstawowej nr 39 w Gdańsku odbył się finał projektu Taneczna Misja, obejmujący prezentację pracy wideo, stworzonej przez uczestników projektu. Taneczna Misja realizowana był we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Myśl w ruchu. W czasie trwania projektu od marca 2014 roku grupa 40 uczniów klas 1-3 z zaproszonej do projektu Szkoły Podstawowej nr 39 w Gdańsku uczestniczyła w serii wydarzeń przybliżających im sztukę teatru tańca. W ramach programu odbył się w szkole cykl 10 warsztatów tanecznych, prezentujących różne techniki tańca, od baletu, przez street dance po współczesne formy improwizacji ruchowej. Zajęcia poprowadzili: Katarzyna Ustowska, Zulu Kuki i Ula Zerek.

Część warsztatowa obejmowała także dodatkowych 5 spotkań, w trakcie których dzieci pod okiem Robotników Sztuki (Sylwestra Gałuszki i Mikołaja Jurkowskiego) przygotowali pracę video w technice animacji poklatkowej. Do nagrania uczestnicy projektu mieli okazję wykorzystać scenografię (aut. Katarzyna Wołowska) i muzykę (aut. Patryk Zakrocki) ze spektaklu Teatru Miniatura pt. Tam i Tu.  Poza tym dzieci biorące udział w Tanecznej Misji obejrzały 3 spektakle taneczne: przedpremierowy pokaz w Teatrze Miniatura pt. Krajobrazy Marjańskie, w którym wystąpili Ula Zerek i muzyk Patryk Zakrocki, spektakl Sopockiego Teatru Tańca pt. Art Cafe oraz There is a name for it – spektakl artystów z Kolumbii i Mozambiku pokazany w ramach VI Gdańskiego Festiwalu Tańca. Każdej prezentacji spektaklowej towarzyszył komentarz teatrologa dr Barbary Świąder, która pomagała w odczytywaniu spektakli i rozmawiała z dziećmi o ich wrażeniach.

 

***

 

Myśl w ruchu to ogólnopolski program edukacyjny oparty na naborze konkursowym skierowany do dzieci i młodzieży w wieku szkolnym (różne grupy wiekowe). Każdy z projektów w ramach programu przygotowywany jest we współpracy z lokalnym środowiskiem tanecznym. Podczas praktycznych warsztatów uczestnicy zapoznają się z różnorodnymi technikami tanecznymi, w ramach zajęć oglądają również spektakle tańca, integralną częścią programu są też wykłady teoretyczne. Projekty trwają jeden lub dwa semestry szkolne. Efekty kilkumiesięcznej praktycznej pracy warsztatowej prezentowane są w formie otwartego pokazu z udziałem publiczności.

 

W 2014 roku w ramach Myśli w ruchu realizowanych jest 9 projektów w następujących miastach i miejscowościach: Lublin, Bytom, Stoszowice, Zduńska Wola, Gdańsk, Wrocław, Sokołów Podlaski, Dąbrówka, Grodzisk Mazowiecki.