Emocja i refleksja w działaniach animatora muzyki

Wersja do druku

Udostępnij

W najnowszym numerze czasopisma "Wychowanie Muzyczne" (nr 5/2011) został opublikowany artykuł profesor Zofii Bernatowicz "Emocja i refleksja w działaniach animatora muzyki". Tekst jest autoryzowanym wystąpieniem przygotowanym na I Forum Liderów Animacji Muzycznej, które odbyło się w Warszawie 22 października 2011 roku.

Mamy w kraju całe rzesze ludzi robiących fantastyczne rzeczy w obszarze nazywanym animacją muzyczną. Niezmiernie optymistyczne i budujące było spotkanie z osobami, które własne środowiska lokalne potrafią zaangażować np. w coroczne wystawianie oper, w tym wszystkich Moniuszki, w powszechną grę na flażoletach czy też w powrót do autentycznych praktyk wykonawstwa ludowego. Jest to obszar edukacji muzycznej niewątpliwie ważny i inspirujący, niemniej warto pamiętać, że nie zastąpi on powszechnej edukacji muzycznej i może rozwijać się tylko na jej bazie – napisał Mirosław Grusiewicz, redaktor naczelny dwumiesięcznika .

W swoim wsystąpieniu Zofia Bernatowicz zwróciła uwagę na dwa istotne elementy w działalności animacyjnej – emocję i wiedzę – bez których poruszanie się w obszarze muzyki zatraca walor edukacyjny.

Dzięki uprzejmości Redakcji "Wychowania Muzycznego" prezentujemy wersję elektroniczną czasopisma. Plik pdf można pobrać TUTAJ.

Pełen zapis transmisji internetowej z wystąpień i dyskusji podczas I Forum Liderów Animacji Muzycznej jest dostępny na naszym kanale YouTube: IMITpolska.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close