Zapraszamy do zapoznania się z recenzją z koncertu współorganizowanego przez IMiT w ramach programu „Kompozytor – rezydent” z prawykonaniem suity symfonicznej „Thorunium” Jędrzeja Rocheckiego.
Suita symfoniczna „Thorunium” Jędrzeja Rocheckiego została zamówiona w ramach rezydencji kompozytora w Toruńskiej Orkiestrze Symfonicznej. Utwór został prawykonany 29 czerwca 2013 r.
w Kościele Akademickim pw. Świętego Ducha w Toruniu.
Wykonawcy:
Zuzanna Szary – sopran
Kamila Paciorkowska – mezzosopran
Szymon Rona – tenor
Michał Hajduczenia – baryton
Chór Astrolabium /przygotowanie Kinga Litowska
Toruńska Orkiestra Symfoniczna
Mirosław Jacek Błaszczyk – dyrygent.
Z recenzją autorstwa Marii Peryt można zapoznać się na stronie IMiT w zakładce „Materiały”/sekcja „Przeczytaj”).
Autorka recenzji jest uczestniczką I edycji programu IMiT „Krytyka muzyczna 2.0” (wrzesien 2011) poświęconego krytyce muzyki współczesnej. W ramach I edycji programu zatytułowanej „Współczesna krytyka muzyki współczesnej” wykład inauguracyjny wygłosił prof. Michał Bristiger, a warsztaty poprowadził Andrzej Chłopecki.
Instytut Muzyki i Tańca podejmuje współpracę z uczestnikami programu „Krytyka muzyczna 2.0” przy innych swoich programach, m.in „Kompozytor – rezydent”.
Zapraszamy do zapoznania się z recenzjami z prawykonań wszystkich pozostałych utworów zamówionych i prawykonanych w ramach dwóch dotychczasowych edycji programu „Kompozytor – rezydent”, autorstwa uczestników „Krytyki muzycznej 2.0”.
Kontrasty w V Symfonii Macieja Zielińskiego – Maria Peryt
Andrzej Kwieciński w Filharmonii Łódzkiej – Paweł Krzaczkowski
Nostalgiczne brzmienie Foksal 13 – Krzysztof Stefański
Powiew nowości. „Gniew wiatru” na finale Świętokrzyskich Dni Muzyki – Krzysztof Stefański