Wersja do druku

Udostępnij

Rozpoczęła się rezydencja dyrygencka Mateusza Rusowicza w Elbląskiej Orkiestrze Kameralnej w sezonie 2018/2019. Dyrygent-rezydent uczestniczył w przygotowaniach do Inauguracji sezonu artystycznego, która odbyła się 29 września, pracując pod kierunkiem Pauliny Skoczyk i Nikoli Kołodziejczyka.

W ramach rezydencji, Mateusz Rusowicz w sezonie 2018/2019 będzie uczestniczył w przygotowaniach jeszcze trzech koncertów pod dyrekcją Marty Gardolińskiej, Jana Staniendy i Marka Mosia, a także poprowadzi dwa programy koncertowe: 21 października 2018 r. (w programie: S. Barber – Adagio, F. Chopin – Koncert fortepianowy e-moll, L. Janáček – Idylla na orkiestrę smyczkową, M. Bałenkowski – Sinfonietta Time is ticking; wykonawcy: Elbląska Orkiestra Kameralna, Krzysztof Książek – fortepian) i 14 kwietnia 2019 r. (w programie: R. Twardowski – Tryptyk Mariacki, Wacław z Szamotuł – Modlitwa, gdy dziatki idą spać, W.A. Mozart – Requiem d-moll; wykonawcy: Elbląska Orkiestra Kameralna, Chór „Cantata”, Joanna Kowalska-Pawlikowska, Natalia Kawałek, Maciej Gocman, Dawid Biwo, Marta Drózda-Kulkowska – przygotowanie chóru).

Koncerty są współorganizowane i współfinansowane w ramach programu Instytutu Muzyki i Tańca „Dyrygent – rezydent”.

Więcej informacji na stronie organizatora rezydencji – Elbląskiej Orkiestry Kameralnej

Mateusz Rusowicz – ur. 1989 r. Studia dyrygenckie na wydziale dyrygentury symfoniczno-operowej odbył w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu (2013-2018) w klasie prof. Marka Pijarowskiego. Jest również magistrem sztuki w zakresie gry na trąbce (2013, Akademia Muzyczna w Krakowie) i trąbce barokowej (2015, Akademia Muzyczna w Bydgoszczy). W swoim dorobku artystycznym ma współpracę z mistrzami tej miary, co Marek Moś, Artur Zagajewski, Helmut Lachenmann czy Rüdiger Bohn. Dotychczas swoje umiejętności dyrygenckie miał okazję zademonstrować między innymi podczas festiwali „Warszawska jesień” i „Sacrum profanum”. Niekiedy, zamiast batuty, dzierży w swojej dłoni trąbkę lub trąbkę barokową – jako trębacz współpracuje z zespołem muzyki dawnej Il Giardino d’Amore. Jest współzałożycielem zespołu Spółdzielnia Muzyczna Contemporary Ensemble, z którym współpracuje do dziś.