
fot. Dariusz Senkowski
16 lutego 2022 w Filharmonii im. K. Szymanowskiego w Krakowie wystąpi Royal Baroque Ensemble (solistka Iwona Lubowicz) w ramach Programu Scena Muzyki Polskiej, którego współorganizatorami są Narodowy Instytut Muzyki i Tańca oraz Filharmonie w całej Polsce.
Lilianna Stawarz – klawesyn, pozytyw, kierownictwo artystyczne
Grzegorz Lalek – skrzypce barokowe
Beata Kozyra-Paulska – skrzypce barokowe
Justyna Rekść-Raubo – viola da gamba, wiolonczela
Klaudyna Żołnierek – teorba
Koncert pt.: In dulci jubilo skoncentrowany jest wokół polskiej muzyki barokowej. Program poświęcony jest kompozytorom mniej znanym, takim jak: Maciej Wronowicz, Aldebrando Subissati, Giovanni Battista Luparini i choć nazwiska te nie brzmią na polskie to Subissati związany był z dworem Kazimierza Wielkiego w Warszawie, Lupparini zaś z kapelą Augusta II w Krakowie.
W czasie koncertu będzie można usłyszeć rzadko wykonywane utwory instrumentalne i wokalno-instrumentalne, między innymi Arię Date lilias, date rosas na sopran, skrzypce i b.c. Anonymusa oraz przepiękną kompozycję Stanisława Sylwestra Szarzyńskiego Veni Sancte Spiritus na sopran, 2 skrzypiec i b.c. Koncert rozpocznie tytułowe In dulci jubilo – Macieja Wronowicza – kompozytora żyjącego na przełomie 17 i 18 wieku, związanego z kapelą we Włocławku, zachowały się do dziś cztery jego utwory.
Utwory wokalno – instrumentalne zostaną dopełnione przez utwory wyłącznie instrumentalne, takie jak: Cantate Donine/Secunda Pars na skrzypce, wiolonczelę i b.c. A. Jarzębskiego, Sonata ex G KBPJ 38 na 2 skrzypiec, viola da gamba i b.c. K. Förstera jun. oraz Sonata XX na skrzypce solo i b.c. A. Subissatiego. Koncert zakończy Kantata In martirio crudele G. B. Lupariniego.
W programie:
Maciej Wronowicz
In dulci iubilo – Concerto a 3 na sopran solo, 2 skrzypiec i basso continuo
Adam Jarzębski
Cantate Domino / Secunda Pars na skrzypce, wiolonczelę i basso continuo
Stanisław Sylwester Szarzyński
Veni Sancte Spiritus – koncert na sopran, 2 skrzypiec i basso continuo
Aldebrando Subissati
Sonata XX na skrzypce solo i basso continuo
Aldebrando Subissati
Antiphonae Ut audivit, Sonata XVIII Ut audivit
Anonim polski (ok. 1740)
Aria Date lilias, date rosas na sopran, skrzypce i basso continuo
Kaspar Förster młodszy
Sonata ex G KBPJ 38 na 2 skrzypiec, violę da gamba i basso continuo
Giovanni Battista Luparini
In martirio crudele kantata na sopran, 2 skrzypiec i basso contiuo