Wersja do druku

Udostępnij

Paula Lis-Sołoducha – dyrektor

nimit@nimitpl, +48 22 829 20 29

Waltornistka, menedżer kultury. Jest absolwentką Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina oraz Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie. W latach 2015-2016 odbyła staż artystyczny na Universität der Künste w Berlinie w klasie prof. Christiana Friedricha Dallmanna. Ukończyła także studia podyplomowe w Szkole Głównej Handlowej na kierunku Menedżer kultury.

Od listopada 2018 roku była specjalistą ds. Programów Ministra w Narodowym Instytucie Muzyki i Tańca. W 2019 roku rozpoczęła współpracę z Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego, gdzie od 2021 roku sprawowała funkcję zastępcy dyrektora Departamentu Narodowych Instytucji Kultury. Odpowiadła za nadzór nad instytucjami z obszaru muzyki i tańca oraz działania resortu w zakresie wspierania środowisk artystycznych. Brała udział w pracach zespołu odpowiadającego za przygotowanie projektu ustawy o artystach zawodowych oraz wsparcia środowisk artystycznych podczas pandemii.

Od 2022 roku jest przedstawicielem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Rządowym Programie „Polski Inkubator Rzemiosła”.

Lech Dzierżanowski – zastępca dyrektora ds. muzyki

nimit@nimit.pl, +48 22 829 20 29

Pianista i menadżer. Ukończył Akademię Muzyczną im. F. Chopina w Warszawie w klasie fortepianu Andrzeja Stefańskiego (1984). Był laureatem Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku, występował w filharmoniach w Poznaniu, Gdańsku, Wrocławiu i Jeleniej Górze. Nagrywał m.in. dla Polskiego Radia, TVP oraz Polskich Nagrań. Od 2019 współpracuje z naszym Instytutem przy projekcie Polski Impresariat Muzyczny.

Wcześniej współpracował m.in. z Filharmonią Narodową jako kierownik Działu Promocji czy Filharmonią Łódzką im. Artura Rubinsteina pełniąc rolę dyrektora ds. promocji, dyrektora naczelnego i artystycznego oraz zastępcy dyrektora ds. artystycznych. Szereg działań i projektów stworzył z wieloma organizacjami pozarządowymi, m.in. z: Fundacją Piąta Esencja, Fundacją Concert Spirituels, Fundacją Kultury Polskiej, Związkiem Kompozytorów Polskich, Fundacją Uniwersytetu Warszawskiego. Jest współautorem wydawnictw tradycyjnych i multimedialnych poświęconych m.in. Witoldowi Lutosławskiemu, Karolowi Szymanowskiemu czy Andrzejowi Panufnikowi.

Od wielu lat zajmuje się popularyzacją dorobku Romana Palestra. W 2021 roku nakładem PWM wydał monografię tego kompozytora. I to właśnie „za podjęcie wielu inicjatyw wydawniczych i koncertowych, które skutecznie przywracają osobę i muzykę Romana Palestra do życia muzycznego” otrzymał w 2021 roku Nagrodę Honorową Zarządu Głównego Związku Kompozytorów Polskich.

Karol Urbański – zastępca dyrektora ds. tańca

nimit@nimit.pl, +48 22 829 20 29

Ukończył Państwową Szkołę Baletową w Łodzi w 1984 roku. Jeszcze podczas nauki związał się z Teatrem Wielkim w Łodzi, w którym przez 9 lat pracował jako tancerz i solista. Następnie związany z Teatrem Wielkim – Operą Narodową (przez trzynaście lat jako solista) oraz przez dwa lata z Norweskim Baletem Narodowym.

Wcielał się w role m.in. księcia Zygfryda w „Jeziorze Łabędzim” , Króla Myszy w „Dziadku do Orzechów”, Matkę Simone w „Córce źle strzeżonej”, Mędrca w „Święcie wiosny” (chor. Emil Wesołowski), Stefanio w „Burzy” (chor. Glen Tetley). Występował również m.in. w „Petit Mort” (chor. Jiri Kilian), „Carmen”, „Stabat Mater” (chor. Ewa Wycichowska).

Jako choreograf ma w swoim dorobku kilkanaście spektakli wystawianych w całym kraju.

Od początku kariery prowadzi również działalność pedagogiczną. Uczył tańca klasycznego i współczesnego w szkołach baletowych w Łodzi i Warszawie. Współpracuje jako nauczyciel tańca klasycznego i współczesnego z wieloma grupami profesjonalnymi (Kielecki Teatr Tańca, Bałtycki Teatr Tańca, Opera Nova) i nieprofesjonalnymi w kraju i za granicą, prowadząc warsztaty i projekty. Zasiadał w jury konkursów tanecznych i teatralnych.

Jest również menedżerem z kilkunastoletnim doświadczeniem w prowadzeniu instytucji kulturalnych oraz projektów artystycznych i edukacyjnych. W latach 2007-2012 współprowadził Fundację „Centrum Tańca Współczesnego” w Warszawie. W latach 2010-2012 pracował w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej jako specjalista do spraw reorientacji zawodowej tancerzy. Z kolei w latach 2012 – 2019 pełnił funkcję kierownika Baletu Opery na Zamku w Szczecinie. Nagrodzony brązowym medalem „Gloria Artis”.